Alla inlägg den 18 april 2010

Av Bamse och Valle - 18 april 2010 18:16

Det var inge kul alls ute, när man vaknade imorse. Vitt, vitt och åter vitt. Det har väl kommit 7 cm med nysnö sen igår kväll. Man trodde att våren, sommaren och hösten hade hoppats över.

 

Det här är bilder som Matte tog igår kväll. Där gräsmattan eller gråmattan som den såg ut. Var framme är det nu snö igen.

Ja det vart en tur ut till stugan iallafall.  

Snön ligger vit som ett täcke.

Alla renlortar hade snöat över. Oj så trist vi som trodde att vi skulle få några mumsbitar.

Valle hittade en förkolnad pinne som han hade väldigt skoj med.

 

Kolla bara vad snö som kommit. Inte ett enda spår efter älgskiten vi hittade igår. Och lingonriset syns knappt.

Var ju tvungen att hjälpa Valle med skogsbruket.

     

Det där var en konstig manick. En sån har vi inte sett tidigare. Men den används då inte isen varken bär eller brister, kallas visst för svävare.

Ja då har Valle fått en storpinne även idag.

Jag måste nog ta och hjälpa honom att bära den tror jag.

Valle vart ska du, till skogen där jag tycker det är så kul.

Kolla den sitter fast, måste bara dra i den så den kommer lös.

Vänta Valle jag skall hjälpa dig, nä den sitter alldelens för hårt.

 En trött Valle efter lång och jobbig promenad.

Och så var det med att åka hem. Vi vill ju så gärna stanna kvar här ute, har inte förstått det.

Jag har kommit på nå väldigt bra Matte. Jag stannar och vaktar din blomrabatt. Så inte någon kommer och tar dina blommor. Då kan vi väl stanna kvar visst snälla. Nej det vart som det alltid blir hemresa. Fast det var ganska bra, man blir ju så hungrig efter ett hårt pass.

                                      

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards