Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Bamse och Valle - 9 maj 2010 18:20

Efter frukosten bar det av till stugan, vi skulle kratta klart och kolla om isen gått upp nå mer. Nu ligger det bara kvar närmast land och en bit ut, men det ska ju vara varmt hela veckan. Så till nästa helg har nog det smält bort. Vi hann med lite bus, men inte riktigt som vi brukar det var lugnare idag. Vi var lite trötta av oss.

 

Det fanns kvar en fläck med snö, Valle var bara tvungen att provligga på den.

Jag föredrog att ligga på "gräsmattan"

Vi var bara tvungen ut för att testa om isen skulle hålla.Och det gjorde den.

Det ser ganska skoj ut med is på ena sidan och sand på den andra.

Valle han hann med ett fotbad också.

Jag föredrog att hålla mig kring Matte, tänk om hon skulle försvinna.

Ja du Valle, snart har du ingen snö eller is att ligga på.

Men det är så himla svalt och skönt att ligga på detta kalla.          

Husse han tyckte det skulle passa bra med pälsvård. Om ni visste vad jag släpper päls.

Men jag då ska inte min päls också bli fin?

Kolla högen framför Valle, det är bara från mig Bamse och mer finns det.

Nä ni hem ska vi inte. Man kan ju prova skrämma er så kanske ni far själva.

Kom till mig Valle dom kan fara hem själva.

Det är lika bra man parkerar här. Jag provar väl Valles snöfläck.

Men vi är ju bröder klart vi håller ihop. Oss lurar ni inte upp i någon bil.

Ja det vart som det alltid blir, man måste följa med. Till veckan så far Husse iväg till Bulgarien, vi och Matte skall fara iväg till stugan redan på onsdag säger hon. Oj så skoj det skall bli. Ha en bra söndag alla.                                  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards