Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Bamse och Valle - 30 maj 2010 19:01

Idag har det varit en rolig dag för oss. Efter fikat imorse bar det av till stugan. Jag Bamse var först inte så pigg på att busa. Men efter promenaden, fick jag ny energi. Vi har hunnt både med att bada, busa och Valle han har simmat ordentligt för första gången i år. Det är bra sjukgymnastik för honom. Nu får vi hoppas att han inte får ont nå mer i sitt ben, vi vill inte att han ska behöva opereras. Nu skall vi få oss mat, man blir hungrig efter en sån här jobbig dag. Ha det bra alla.

Och Valle med sina pinnar, han är hel tokig i dom.  Våran snygga lille skojs mulle.

Han är mer i skogen än efter vägen Valle då vi går på promenad.

Hej vänta på mig, inte kan ni bara gå iväg så där. 

Kolla världens snyggaste brorsor.

Och så skönt det var att ta sig ett svalkande dopp. 

Men kom då Valle vi ska ju vara på denna sida av bryggan.

Och Bamse skynda dig dom kastade ut en pinne.

Och där fick jag tag i den. Bamse skynda dig och simma ut till mig.

Men det är bättre att du simmar och jag står och väntar till du kommer tillbaka.

Ja man fick ju energi av promenaden. Vi tar och hoppar litr grann. 

Och ännu högre kan vi.

Ja man kan visa hela garnityret också.

En liten puss kanske.

Nädu Bamse den har pinnen ska jag har själv.

Det går så fort så det lyser i ögonen.

Till och med öronen ligger slickade efter huvudet. 

Och hej vad det går, över stock och sten.

 

Till och med sanden sprutade det bara om.

    

Hem det kan ni glömma att vi följer med. Här stannar vi.                                   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards