Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Bamse och Valle - 4 juli 2010 21:42

TidpunktUte Temp.VäderBil Temp.
08.30+14Skugga+19
09.30+18Skugga+38
10.30+20Blandat+47
11.00+20Sol+58
12..00+23Sol+62
13.30+22Sol+85

Så här varmt blir det i bilen för en hund eller katt. Vi har ett skräck exempel från denna helg i Boden. En barnfamilj från Norge lämnade sin hund i bilen, i 4 timmar för att roa sig på Western Farm. Detta utan att öppna ett enda fönster. Det var +25 grader ute, jag hur varmt tror ni denna hund hade inne i bilen. Det slutade tragiskt med att hunden var död då dom kom ut, konstigt eller?????????????????????? Man blir helt kall då man läser om sådant i tidningen, har inte fok mera vett i huvudet!!!!!!!!!!!!!!

Av Bamse och Valle - 4 juli 2010 19:17

I helgen har det ju som sagt var varit varmt. Det var skönt att avsluta helgen med bad och bus i stugan. Fast det vart ett rktigt skit väder. Vi hann knappt kommar till stugan så började regnet att vräka ner. Men det gjorde ingenting, nu skulle det badas. Nu ska det snart bli så att vi är där ute varje dag. För till veckan skulle det vara runt +25 grader varje dag. Då kan man ju inte för allt i världen vara inne i stan. Nu har Matte och Husse lovat att det skall dröja tills dom ska packa denna hemska väska igen. Det får vi verkligen hoppas att dom lovar också. Man få ju bli så sur på dom, då det skall åkas bort utan oss. Fast denna gång var det skönt att slippa följa med, dom har ju haft över +30 grader där dom varit. Matte sa att det var en pina att sitta inne i kyrkan, kanske inte så mycket för henne. Men för Husse som hade kostym på sig, plus alla andra han människor som också hade kostym. Dom hade iallafall en väldig trevlig dag igår med vigsel och bröllopsfest. När vi hade kommit hem från stugan, så strök Husse mig Bamse över nosen, och vad tror ni han hittade. Jo en till fästing, nu är det den 3;e som dom får ta bort från mig. dom måste kolla om det finns fästing halsband som vi kan ha. Nu skall vi få gå ut, för nu lyser solen igen. Ha en bra kväll alla kompisar.

Klart Valle vi skall ta en svängom.

Du det var väl inte riktigt så jag menade, det skall ju gå lugnt till. Inget hoppande, eller är det disco vi skall dansa?

Vi lovar ta det lugnt.

Nehä då tar vi en tur till vattnet istället.

Bamse kom det var jätteskönt.

Bamse en pinne, skynda dig.

Det passar så bra att jag står och väntar tills du kommer med pinnen.

Kolla du simmar ju precis lika bra utan mig.

Så där nu kan jag gå fram till dig och hämta den.

Det gick ju bara fin fint, nu slapp jag ju bli blöt om huvudet också.

Vad är det som händer, flög det ut en pinne till. Den skall jag vara först på. Nu kommer jag Valle med stora simtag.

Där ser ni jag kan visst simma.

Och jag kan även blöta huvudet vad än ni säger

Vi måste bara ta en snabb rusch till. Kameran hinner inte alls med i backarna. 

Och hej och hå vad det går nedför backen.                                         

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards