Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Bamse och Valle - 28 juli 2010 19:37

Dagen började bra med sol och +19 grader klockan 7. Underbart tyckte både Valle och jag som snabbt var nere vid vattnet. Så här skulle man alltid ha det, vatten alldelens vid knuten. Fast Matte hon gillar inte när vi springer ner direkt vi har vaknat, undrar om det kan bero på att jag Bamse vill ha den där mysstunden efter min morgon toalett. Hon säger att det blir så sandigt och blött i sängen, kan väl inte spela så stor roll tycker vi iallafall. Vi har hunnit träffa på 2 stycken tjejer idag. 2 bischon friseer, deras Matte sa på en gång "jag är inte rädd, det är mina hundar som är". Husse sa att vi inte skulle göra dom något men hon bara fnös. Man får skulla sig själv lite grann, komma och gå med 2 stycken utanför vår stuga utan att ha dom kopplade. Klart att vi vill hälsa på dom då. Matte vart så sur på oss så hon satte fast oss i kopplet, men vi lovade att "inte smita nå mer". Så det vart inte länge vi fick sitta fastbundna. Det har varit fint väder tills vi bestämde att det var mat. Då avslutade Matte och Husse sitt målande av storstugan, dom har huniit att måla halva stugan nästan. Nu har dom det värsta kvar sidorna som är mot sjö sidan, där är det högt. Och dom är höjdrädda bägge 2. Undrar hur detta skall sluta, vi får ta det en annan gång. Nu skall det bastas. Vi höres kompisar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards