Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Varför går tiden så fort då man har roligt:(

Av Bamse och Valle - 15 augusti 2010 20:19

Ja då hade åter en helg gått. Tänk att dom bara rusar iväg, och speciellt fort går det när man har roligt. Igår hade vi en varm dag och kväll. Klockan 23 vart det fortfarande 20 grader. Skönt att ligga ute på gräsmattan och vila var det också.

Kolla så mörkt det börjar vara hos oss.  

Ursäkta men jag försökte faktiskt sova.

Valles favorit plats är i lingonriset.

Vi fick väldigt god mat igår, kulor toppdressade med souvas i grädde.  

Men du Valle det kommer inge mer, oavsett om du stoppar ner hela huvudet.

Husse grundlurade mig Bamse igår. Han sa att farmor var uppe på vindan.

  

Det kan jag då säga att hon inte var. Det var ingen alls där.

  

Hur jag än spanade så kom det ingen.

  

Skit Husse säger jag bara. Man luras inte så.

Visst är jag snygg i min nyvåfflade päls      

   Lite span efter några fåglar. Dom är bara lite för snabba för mig.

 Jag vart lite less benet, nu vilar vi en stund. 

Snygg det kan faktiskt jag också vara. Det är inte bara Valle som kan.

    

Jag brukar ju inte få ta ut Apan, men det var ju så himla varmt inne och jag var ju så trött.

  

2 brorsor på katt span. Men inte ska ni tro att vi fick springa efter den. Nej det vart tvär stopp av Matte.        

 
 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

15 augusti 2010 21:10

Ja nu börjar det bli mörkt på kvällarna! Malte har tyckt det är lite läskigt att kvällskissa när det är mörkt men det börjar bli bättre nu, det går ju inte att vara mörkrädd när man ska bli en stor kille :-) Hoppas ni får en toppenvecka!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

15 augusti 2010 21:23

Det var inte snällt av husse att luras så, är det nån man tycker mycket om vill man ju att de ska komma.
Katter är inte lönt att jaga mer än för att det är skojsigt men ska man snacka med dom måste man vara lugn, dötrist att vara lugn!

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

16 augusti 2010 20:51

Vi hade också tur med vädret i helgen på våran årliga grisfest som bara blev grillfest. Vi hade så trevligt - jag sjöng för de andra och det värsta av allt är att jag kommer ihåg det! Pinsamt.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Sigge

Sigge

16 augusti 2010 21:35

Du får samma snygga våfflade päls som jag. Tror att det är en riktig tikmagnet

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

17 augusti 2010 14:03

Vi försökte oxå jaga katt för en stund sen men husse satte stopp för våran utflykt på egen tass, prexis när vi skulle lappa iväg så stoppade han oss. Fisiga mattar och hussar som inte låter oss sätta full speed på kissar.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Patricia & Elwiz

Patricia & Elwiz

17 augusti 2010 14:41

Vilka fina bilder, ser hääärligt ut :D!

http://elwizdagbok.blogg.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

18 augusti 2010 15:56

mm...vilken god mat ni fick då=) men att luras så där var inte snällt;) Så ni menar att ni INTE jagar katten??
ha en fortsatt bra dag, puss på "näsorna"=))

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards