Alla inlägg den 23 september 2010

Av Bamse och Valle - 23 september 2010 16:20

Ja morgonen började inte så bra. Vi vart utsläppta 20 i sex. Det vart raka språret in i skogen bakom oss. Och när hon gått in för att klä på sig, ja då passade vi på att smita. Vi hörde allt hur Matte ropade men det var inget som vi brydde oss om. Nej vi skuttade omkring som 2 jehun. Valle vart väl lite rädd för att dom inte skulle vara så glada på oss  , så han sprang tillslut hem. Men inte jag, nej jag tog mig en liten sväng efter gatan. Det var väl inte så smart gjort, det slutade med att Mattes ena chaufför Robert kom hem med mig, med ett stadigt tag i min nacke. Han hade varit för att lämna ett brev i våran brevlåda då han hittade mig. Ni ska tro att det var sura miner då hon öppnade dörren och fick se mig. Men vadå jag skulle ju bara kolla om det vart någon annan hund eller katt häromkring. Nu säger Husse att hela gården skall staketas in  , vi får vara utanför grinden då vi har någon av våra människor med oss. För tänk om det varit någon som inte visste vem vi var som hittat mig. Dom hade ju kunnat ta mig med sig. Och då hade nog Matte och Husse blivit lessna   och ännu mera oroliga  . Nej det blir nog lite skärpning här på torpet. Vi vill inte vara instängda jämt. Nu skall det bli mat, och imorgon blir det tårta   ha det bra kompisar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards