Alla inlägg den 24 september 2010

Av Bamse och Valle - 24 september 2010 19:26

Vi får börja med att gratulera alla våra syskon i Pizzakullen, hoppas att även ni har haft en bra födelsedag. Här har det blivit både god mat, oxfilebitar i murkelsås och pommes frites. Snabbt gick det att tömma skålarna, till och med kulorna försvann. Sen vart det paketöppning.

        

Ett väldigt långt och intressant paket. Undrar vad detta kan vara, jo det här.

Ett jätteben, det var så tungt så jag Valle inte orkade ha det i munnen.

Oj nu for det i backen.     

Vilken tur att det fanns lite mindre paket, det ena med en boll med ett snöre i. Och i det andra en aktivitetsboll.

     

En väldigt spännande sak den där stora bollen, lukta konstigt och full med godis.

Sen minsann vart det tårta, hemmagjord med mycket grädde. Och dekorerad med hallon och björnbär.

Jag Bamse fick smaka först, det hade ju inte blivit nå paket för mig.

2 tuggor så var den slut.

Valle däremot tog det lilla lugna med sin. Han ville väl att den skulle räcka länge.

Oj vilken smakig tårta.

                       

Du Bamse jag har kvar av min.

Jaha då var det goda slut. Nu tar man och lägger sig en stund.

Konstig prick den där Valle, inte vilja ha sina saker. Bäst jag passar dom en stund.

    

 Om man ändå skulle ta sig en smakbit, det räcker nog åt mig också.

Ja den smakade ju inte helt fel-

Men vadå det är väl det lika att jag tar och lägger mig ner i sängen och gnager på det lite grann.

Mums fillibabba.

Du Matte ett sånt här vill jag också ha den 7 oktober på min födelsedag. Nu skall vi ut på span, jag lovar inge smitning. För det är inge kul att ha sura människor runt om en, ha det bra kompisar.                   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards