Alla inlägg under september 2010

Av Bamse och Valle - 18 september 2010 10:34

Ja nu är det äntligen helg och ledighet. Inge mer smitning har det heller varit. Man kände nog att det inte var så bra att dra iväg mitt i natten. Det har varit en lugn vecka, mest bus ute på gräsmattan. Så nu känner vi att det behövs en riktig promenad. Det skall det också bli säger Matte. Vi kommer inte att åka till stugan idag, vi skall flytta åt våran Lill Husse Emil. Han skall flytta sina grejer hem till oss. Själv skall han flytta till Skövde för att gå skola. Det är tur att vi har en källare att ställa allt i. nu har våran Syrra Daisy fått valpar, och många vart det hela 11 stycken. 6 hanar och 5 tikar, kolla in på deras sida får ni se hur små och söta dom är, unique dogs. Våran Matte och Husse är snälla, för dom säger att det inte kommer att komma nån fler till oss. Det räcker med oss "små" killar säger dom. Ja man kan ju undra hur vi skulle rymmas i våran bil då, det är ju redan fullt. Nu ska vi se till att Lill Husse Fredrik kommer sig upp ur sängen, han har sovit nog nu tycker vi. Ha det bra alla kompisar.

Av Bamse och Valle - 15 september 2010 16:48

Veckan har varit granska lugn, förutom igår natt. Jag Bamse var så trött kvällen före att jag inte alls ville gå ut på kvällsturen. Det slutande med att jag klockan kvart i 2 bara var tvungen att gå ut. Husse släppte ut mig, och efter en stund så visslade han på mig. Inte ska ni tro att jag hörde det. Nej han fick klä på sig och ut för att leta. Och ingenstans var jag. Till slut var han tvungen att ta bilen för att leta mig. Jag hade nog fått korn på en katt, för jag hade hunnit en bra bit från vårat hus då han hittade mig. Och snabb var jag att hoppa upp i bilen. Inte så smart gjort. För alldelens där han hittade mig går den stora vägen. Tänk om det kommit en lastbil. Dom hade ju inte sett mig, jag hade ju inga reflexer på mig. Och här är det ju nästan svart på nätterna. Nu slutade det ju som tur var lyckligt,men vi får höra varje gång vi skall ut "inte smita". Vi gör nog inte det. Våran syster Daisy hon är i väntans tider och snart så har vi småsyskon igen. Undrar om dom blir lika vackra som oss. Hoppas det går bra för henne. Ja just det har vi ju inte berättat. Öronen och tassen är bra igen. Inge ont alls på nått av ställena. Skönt att slippa bandage och den där hemska vätskan som dom hällde i öronen. Nu skall vi hjälpa Matte med att laga lite mat. Hörs kompisar.

Av Bamse och Valle - 12 september 2010 15:08

Igår var det en härlig dag. Soligt och varmt. Nu är det målat färdigt på stugan också. Till våren så skall det bytas lite bräder, men det blir då det. Vi hann med en massa bus både i vattnet och på land. En liten tripp på tu man hand också. Fast vi blir inte så vidare populära hos våra människor då vi går iväg själva. Men man måste ju bara på lukta på andras dofter. Idag har vi varit till stugan för att ta upp bryggan och båten, nu har vi höst. Det känns både i luften och att löven börjar bli mer och mer gula. Våran grannes gräsmatta den är snart helt täckt med vissnande blad. Vilken tur att Husse kapat ner dom flesta träden på vår tomt. Matte säger att det är inge kul att kratta, men nu slipper hon. Nu är denna helg snart slut, och en arbetsvecka börjar. Vi får se vad den bjuder på. Ha det bra alla

Av Bamse och Valle - 8 september 2010 18:34

Det har inte varit så ruschiga dagar dessa som gått. Jag Bamse har det lite bättre i mina öron, men jag är ändå av den trötta sorten. Valle han verkar vara lika trött som mig. Då är det ganska skönt att ligga och mysa med nån. Och vi har haft den äran att ha Lill Matte med oss. Hon är ju också av den trötta sorten, så för henne har det inte varit några problem med att vila. Matte däremot hon verkar ha fått en injektion av städ mani. Iförrgår vart det putsning av fönster, och uppsättning av nya gardiner. Och igår så då skurades hela huset, och hon hann till och med möbler om på kontoret. Hon säger att det är bra att Husse är borta, då får hon städa i lugn och ro. Fast vi håller inte riktigt med, vi vill ju att alla i flocken skall vara hemma. Nu kommer han inte hem förräns på fredag, så det är några dagar kvar. Men då bär det av till stugan, hoppas att dom håller vad dom lovat, vädermänniskorna +15-20 grader. Men som sagt det får vi se, ut ska vi iallafall. Nu skall vi kolla in på kompisarnas sidor, ha det så bra alla.

Av Bamse och Valle - 6 september 2010 20:00

Idag är det en sån där dag som ingenting är bra. För det första så har jag Bamse haft ont i ett av mina öron inatt. Skakat och skakat på huvudet men inte har det blivit nå bättre för det. Jag har vankat fram och tillbaka mellan Matttes och Husses sida av sängen. Provat att lega mellan dom, men inte har det hjälpt. Så imorse tittade Husse i det örat som jag hade mest ont i. Och så sa han att jag fått sånt där otit. Nu vet ju jag vad detta innebär, den där hemska flaskan. Så jag är snabb av mig på att smita undan. Men då Matte kom hem på sin lunch hade jag inget val. Om ni visste så sur jag vart på dom, tog inte ens emot godiset som dom skulle ge mig. Och så har dom mage att säga att jag skall få detta skit en gång till idag. Dom skulle prova själva att få det sprutande in i örat, och känna hur det rinner ner i sin hals. Då kanske dom skulle låta bli det på oss. Sen hände det en sak till under hennes lunch, den där hemska väskan kom fram. Nu ska den packas för Husse skall vara borta hela veckan, först i Stockholm och sen till Helsingfors. Ja nu har det börjat om detta rännande för honom. Nu ska vi ta och vila oss, det har ju inte blivit så mycket sömn inatt. Jag tror inte Valle heller har sovit så bra, jag har ju även hållit honom vaken. Nu ska vi kolla hur Älsa mår ha det så bra alla kompisar.

Av Bamse och Valle - 5 september 2010 17:26

Ja då var vi hemma igen efter en helg i stugan. Det har varit mycke bus, men lite bad. När vi kom ut i fredags då fanns det nästan inge vatten.

  Kändes ganska snopet. Här har man ju nästan kunnat att simma.

En massa saker hittade vi som i vanliga fall ligger på botten.  

 Kolla våra grannars båtar, dom står på botten. 

Och våran lika så.

Du Husse det där är ingen ide, du sitter på botten inta kan man ro då.

Kolla på pinnarna som håller fast båten där bak. Dom har tippat omkull.

Ja kan man inte bada så får vi väl jaga varann istället.           

Vi skulle ju skriva på våran sida, men nu vart det ju så tokigt att Husses dator den gick sönder. Och Mattes är av den segaste sorten. Det tar minst en timme att ladda upp korten på hennes. Så det vart inte förrän idag då vi kommit oss hem. Nu har Matte och Husse målat klart för i år. Sjösidan den får bli nästa, om dom inte ber någon som inte har höjdskräck fixa den. Väl hemma så har dom faktiskt hunnit med att börja måla om vår trapp. Dom som bott i detta hus tidigare, verkar ha haft en förkärlek för rosa. Trappen var gris rosa till och med i taket. Likaså var det i tvättstugan. Men där har dom redan målat om, tjusigt värre vart det med nya maskiner och hyllor. Och en bra bänk att sätta kläderna på, nu skall inte Matte klaga att hon inte har en stor tvättstuga. Nu skall vi mysa en stund med Lill Matte, hon har kommit och hälsat på.

  

Det var tur att vi haft bra väder, soligt och varmt.

Ska vi se Valle vem som kan stoppa in tungan längst?  

Av Bamse och Valle - 2 september 2010 20:08

Nu har staketet kommit på plats. Dom slog av sina telefoner så att det vart ostört arbete. Det går ju fortare då man är 2 säger Husse, och det gjorde det också. Kanske inte så skoj för oss, men däremot för våra grannar till vänster. Dom har så mycke grönsaker och potatis, som dom är rädd att vi skall äta upp. Nu får vi stå på insidan och titta på dom. Fast vi är inte av den sorten som gräver upp potatis och morötter tror vi iallafall. Imorgon bär det av till stugan. Vi skall försöka att få målat klart innan kalla hösten kommer. Fast det känns som om den redan knackar på dörren. Det har varit vantar och mössa på för våra människor, och det i början på september. Ha det bra alla kompisar. Nu skall vi titta in på era sidor. Hoppas Älsa har blivit frisk från magsjukan.

Av Bamse och Valle - 1 september 2010 19:45

Ja jag och bandage går inte ihop. Nu är det testat det mesta som går, till och med ett rött snyggt som införskaffats på apoteket. Men inte ens det fick sitta kvar. Och jag ska då säga att inte smakade det vidare gott heller. Det är ju typ klister som skall hålla ihop det, så runt munnen satt det så bra så. Matte tyckte nog att jag såg väldigt skojig ut, med ett rött band i mustachen. Och inte ska ni tro att det vart nå kort heller. Den var sten död, totalt utan batteri. Om dom nån gång skulle lära sig, att batterierna skall alltid vara fulladdade. Hos oss händer det inte så mycket nu under veckorna. Våra människor jobbar och står i. Men nu är det bara 2 dagar kvar tills det bär av ut till stugan. Och nu säger Matte att telefonerna skall stanna hemma. Våran fasta telefon där ute, den har dom glömt sätta på i sommar. Så ingen kommer att kunna störa oss. Nu skall vi ut för att kolla Husse och Lill Husse. Vi skall få ett alldelens eget staket. Nu kan inte grannarna skylla på oss, när det är trampat i deras jordgubbsland. Fast det kan inte vara vi, tass spåren var alldelens för små. Ha det bra alla kompisar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards