Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

En jobbig skönhetsdag

Av Bamse och Valle - 17 oktober 2010 20:02

Efter en långpromenad i skogen och upp och ner för ett berg så bar det av hem. Idag skulle det vara en sån där dag som vi inte gillar nå vidare. Det skulle ju först sättas medicin i mina öron. Det funkar väldans bra, nu försöker jag ínte alls att springa och gömma mig. Men sen skulle det klippas både klor och hår på tassarna. För mig Bamse är ju detta ingen konst jag brukar ju hålla upp tassen. Valle däremot han hatar verkligen detta. Gör allt för att sätta tassarna någon annanstans. Dom får nästan med våld hålla honom still. Nu gick det ju bra som det alltid gör. Man vart ju snygg, och framför allt så fastnar det inte så mycket snö under våra tassar efter detta. Vi har även haft matbesök idag, Lill Matte. Och så kanske hon skall flytta hem till oss ett tag. Hennes lägenhet skall målas och taperseras om. Och då kan man ju inte bo mitt i alltihop. Ja vi får väl se till henne också, vi är ju duktiga på att vakta våra människor. Nu är det snart dags för sängen. Det känns i kroppen att vi sprungit upp och ner för ett stort berg idag. Och imorgon börjar ju en ny arbetsvecka, så man måste vara utvilad. Nu jobbar bara Matte 2 veckor till, sen har hon ledigt en vecka. Det ska bli skönt. Ha det bra alla kompisar.

 
 
Sigge

Sigge

17 oktober 2010 20:32

Den där svampen det är bara svarta trumpet svampen. Så finns det mängder med andra sorter också. Vi drunknar snart i svamp!
Vet ni vad, min matte kokar ju kådsalva, den är superbra för att slippa snö som fastnar i tassarna och gör ont.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

18 oktober 2010 07:32

Tjenare på er!! Visst är det trist att snön tinar bort???! Vi kanske skulle träffas och försöka få till snödansen så den blir riktigt effektiv,,,,jag vill ha snööö, NU!!!
Hoppas att öronen blir bättre av medicinen, det brukar det ju bli :)
Matte tycker att Valle var jättesöt där på sängen med handduken över sej! Du var också söt, Bamse där i soffan!
Ha de', vi hörs snart igen!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Aamor

Aamor

18 oktober 2010 18:00

Aha, Valle är som mig för matte brukar undra var mina ben tar vägen när det ska fixas runt dom. Hon påstår att jag har en ficka att fälla in dom i, hihi, där kan hon allt leta!
Vad kul att ni kan få rå om lillmatte ett tag.

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

19 oktober 2010 07:32

Ni vet hur det är ... för att bli fin, måste man lida pin. Säger min matte i alla fall. Vad kul att er lillmatte ska flytta hem om än bara för ett tag.

http://www.parisercollie.blogg.se

 
AnneSofie

AnneSofie

19 oktober 2010 11:46

Det känns märkligt när ni talar om snö men det är väl bara en tidsfråga innan den kommer till oss oxå.
Här hemma rensas det i frysen för att göra plats till årets omgång av nötkött.
man hittade både det ena och det andra och mycket ska erkännas kokas till vovsingarna. De ligger nöjda och belåtna efter frukost och middag toppat med lite lever.
Ha det gott i all snö!
Tjingeling.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Hillman

Hillman

19 oktober 2010 18:21

Va skönt när eran matte får sidomester för då kan ni gosa med henne på heltid. Det där med klippning av tassar har matte oxå pratat om idag och jag har lite lång päls på benen oxå så det blir nog pälssliteri där med, ajaj.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards