Alla inlägg den 20 november 2010

Av Bamse och Valle - 20 november 2010 16:40

Det började med en goss morgon. Man var ju snabb att ta över den varma sängen.

Klart att man ska ha huvudet på kudden också

Valle han tog sig en tupplur i sin "egen" säng

Sen var man ju bara tvungen att testa soffkanten också

  

Klart skönt kan jag lova

Sen vart det fika. ägg och rostade mackr. Var ju bara tvungen att få flera stycken.

Sen bar det av till stugan

Vad väntar du på Valle

Nu tar jag dig allt

Undrar om du tvättat öronen Det är fuskigt att använda tassen

Hörde du inte, man ska inte använda tassen

Nej det är bättre att jaga varann

Undrar vad som varit här

Jag undersöker Bamse

Om det varit nått är det då borta nu, det enda som finns är snö på min nos

Undrar om man skulle spana efter nått annat

Valle jag hittade inte heller nått annat än snö

Kom igen Bamse dom går iväg utan oss

Vänta jag kommer

Och fort går det också

Vad gör du där inne i skogen, Valle

Nu måste vi ta en bussväng igen

Hej och hå vad det går

Vadå uppställning, inte har jag tid med det

Men Bamse man ska ju visa upp sin snygghet

Ja okey då, en bild kan man ju ställa upp på

Vi tar lite bus på isen istöllet Kolla Bamse vad jag kan hoppa högt

Ja jag kan också hoppa

Kolla vad isen har frysit upp, som en krater

Det här måste undersökas, kan ju finnas nå gott där inne

Nej det fanns inget annat än is

Vad säger ni hem

Nej jag ska stanna här jag

Ni kan ju hämta mig någon annan dag

Ja ja jag kommer väl då

Bamse jag ställer upp på att stanna med dig

Bra här ska vi vara alltid. Efter dagens utflykt vart man hungrig. Idag är det ju lördag vilket innebär godare mat. Kulor med kokt fläskkarre mums. Sen så blir det ryggläge för 2 trötta killar. Ha det bra alla kompisar.

                                                  

                                    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards