Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Bamse och Valle - 5 januari 2011 19:17

Nu har griskylan nått oss här uppe. -30 grader fast nu har det blivit lite varmare "endast" -26. Det är inga långa stunder som vi vill vara ute. Valle han förstätter att smita på andra sidan staketet. Nu har han kommit på att det är bara för att reta mig. Han springer fram och tillbaka på andra sidan, precis som att han ville säga. "Jag kan vara här ute, kan inte du". Men jag kommer inte emellan där han kryper igenom. Jag är ju av den mera kraftiga typen, mot Valle benrangel. Fast det skulle man inte kunna tro, han äter lika mycket som mig, och ibland tar han det som blir kvar i min skål. Men han håller sig ju smal med att springa och hoppa som värsta haren. Ikväll har Husse satt igen hålet, en lite undrande Valle var det. Han funderar nog på hur han ska komma ut i friheten igen. Nu har det ätits Trettondags middag, det vart potatisgratäng och helstekt Oxfile. Inte ska ni tro att snåljåparna bjöd på nått. Nej det var till att sitta och dregla vid sidan om. Hoppas vi får lite varmare väder dom dagarna som är kvar av denna vecka. Då blir det en tur ut till stugan. Ha en trevlug trettondags afton kompisar.

  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards