Alla inlägg den 22 januari 2011

Av Bamse och Valle - 22 januari 2011 14:04

Idag har det verkligen varit en härlig vinterdag. -5 grader och strålande solsken har vi haft ute i stugan. Vi tog oss en promenad efter hela isvägen, och sen så jenade vi över sundet. Där brukar man inte kunna gå för att det brukar vara öppet vatten. Men nu har vi ju haft griskylan ett tag så det var stenfryset. Vi träffade på en sur farbror. Som tyckte att Husse skulle hålla reda på oss. Han var visst rädd för hundar. Men vi kan ju inte rå för att vi är av den nyfikna sorten. Och varför skulle han parkera bilen just där vi var kan man ju undra. Kan meddela att det är 2 killar som efter maten har intagit ryggläge.

Men kommer ni nån gång så att vi kan börjar promenera

Varför ska det alltid ta sån tid

Tjoho då tar man och springer en stund

Valle vänta på mig, jag vill också springa

Klart vi vet att man ska stå still då det kommer nått efter isen

Men man är ganska nyfiken och vill gå fram

Undrar vad som kommer där borta

Hallå vänta, jag vill ju åka med. Valle är som ett tok efter allt och alla

Jaha då får man hålla sig vid Husse en stund då  

Ja så det kan gå, sluta spring efter saker Valle

Skogsmullen ropar vänta på mig

Det var ju lite mycke snö, men jag kommer snart

Ett sista hopp

Och så hamnade man nästan på nosen

Lillebror får spåra

Så är det lättare för storebror att gå

 

Valle bara älskar att vara där det är mest snö

Och vi som glömde smörja in tassarna. Det börjar att märkas på Valle. Han vill helst inte ha tassen på marken

Vadå snöbuse, jag har ju bara undersökt om det fanns nått under snön

Här stannar jag och står fint som en staty

                                           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards