Alla inlägg den 21 april 2011

Av Bamse och Valle - 21 april 2011 19:16

Ja vi har ju inte haft en allt för jobbig dag, men ändå så vart det trötthet. Då är Apan den bästa vännen.

  

Fast det var väl inte smart att sätta honom sådär

  

Nu får ni nog hjälpa mig

  

Och vad gör du där nere

 Snälla Matte och Husse kan jag få honom

  

Ja jag vet att det blir smutsigt. Men det är ju skinn så torka utav

  

Ja då visar jag väl min snygg poose;D

  

Av Bamse och Valle - 21 april 2011 16:22

Om man piper nog mycke ja då får man som man vill. Det har vi fått erfara jag och Valle idag. Trots mat, nytt vatten och utgång på baksidan, så inte var vi alls nöjda. Nej det vart ett pipande av dess like, det slutade med att Husse tog på sig kläderna och en tur till Gruvberget vart det.

 Det första vi gjorde var ju att skitta fast vid ett ställe där någon annan varit Kan ju inte rå för att andra hundar luktar ju så gott

 

Sakta lunk uppåt

Lite snö finns det även kvar, det är där det är mycke träd

Minsann yr det inte om en då man springer

Här skulle renarna från stugan varit. Deras bästa rätt lav

Kolla Valle en snöfäck till Och vad skönt att svalka tassarna

Tjoho jag är här uppe, kom Bamse detta var skoj

Ja jag kommer

Vad har varit här då?

Det luktar ju åt alla håll

Kolla våra stigar dom är helt torra

Oj vad glad Matte ska bli, inga smutsiga tassar här inte

Jag hitta en stor pinne Men den får vi inte ta med oss Ja men jag vill ha den Låt den vara där på vägen. Kom nu låter det nå konstigt

Ja vad kan det vara

Ja något som inte ska vara här iallafall

En lite dålig bild, men 2 pojkar kom åkande i en gammal åkgräsklippare utan motor nedför backen. Oj så fort det gick för dom.

Vänta vi hade ju kunnat få åka med, då hade vi ju sluppit gå ner hela vägen

                           

   

Av Bamse och Valle - 21 april 2011 14:09

Nu har påsken börjat även i detta hus. Fast någon sovning i stugan det lär det inté bli. Vi kommer att åka ut under dagarna, men vi sover hemma. Vi kan inte sätta ut vattnet nämligen. Hoppas nu att det bara har hunnit tina bort till 1 maj, för då ska vi sova där. Vill unvika allt vad raketer heter. Vi vill önska alla vänner en riktigt härlig varm glad påsk. Så hörs vi  imorgon igen.

Istället för att ha riset inne satte Matte fjädrarna ute i busken. Nu blåste det ju så hemst här om dagen, så hälften av dom ligger på andras tomter.

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards