Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

En Bamse Leonberger till salu

Av Bamse och Valle - 14 oktober 2011 17:48

Ja efter morgonens upptåg är man visst till salu, och billig var jag visst också. Det hela började kl 5 imorse, vi ville ut och då är det bara att släppa ut oss. Matte gick på toa och sen för att hämta tidningen. Efter det så gick hon ut för att kolla vart vi var. Hon ropade och ropade, men inget gensvar. Till slut kom studsbollen Valle ut ur skogen. Kan ju tillägga att det inte är vidare värst ljust hos oss den tiden. Man ser ju ingenting så att säga. Jag Bamse   med sin frånvaro. Det var bara in för att klä på sig för henne, sen ut för att leta. 1 dryg timme höll hon på, sen var hon tvungen att väcka upp Husse, hon var ju tvungen att fara på sitt jobb. Där engagerades hela taxi kåren. Dom far ju runt överallt, så det var bara att hålla utkik. Jag har ju min kompis Jonas som kör, så han var snabb att säga att han skulle köra runt i vårat kvarter. Husse han körde också runt runt, tilslut så for han iallafall hem. Och vem satt utanför huset, om inte jag. Vart jag varit det kommer jag minsann inte att tala om, jag kom ju hem till slut. Fast Husse berättade för Matte, att jag minsann visste att jag gjort något dumt. Skämdes visst en hel del. Och det gjorde jag även då hon kom hem från sitt jobb kl 15. Nu är jag iallafall inte till salu nå mer. jag lägger ju bara huvudet på sned så smälter dom. Men jag ska nog inte göra om det på ett tag. Nu vankas det middag för de övriga, jag och Valle har fått våran dos. Hoppas ni får en härlig helg alla kompisar. Här ska det byggas garage hela helgen.

Hur ska man kunna vara sur på en sån som mig kan man ju undra Jag är ju bara det snyggaste som finns Från alla håll och kanter Eller vad tycker ni Till och med då jag blundar

 
 
 Rudi

Rudi

14 oktober 2011 18:35

Men OJ, så FÅR man inte göra! Fast det var nog spännande att vara ut så länge i skogen alldeles ensam. Nog kan du väl berätta för mig åtminstone vad du roade dig med där ute!
Min matten blir alldeles blek när hon tänker på ditt äventyr, kan jag berätta.

http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Marron & Leo

Marron & Leo

14 oktober 2011 18:48

Ups...

http://www.sofielundilerdala.se

 
Hillman

Hillman

15 oktober 2011 12:41

Attans, jag tänkte dra igår men mattens skarpa röst fick mig att stanna, jag är nog inte lika lurig som du eller snabb kanske man ska säga, hihi. Sen vet väl alla mattar och hussar att man inte ska träta när vi kommer hem självmant, hihi. Jag har faktiskt aldrig rymmat ordentligt, nä jag är nog alldeles för glad i mat för ett sånt tilltag. Sen när vi var två kan man kanske tro att vi rymmade men inte ens då, drog vi iväg, fast nog försökte vi men matten hon har tyvärr ögon i nacken. Fast man kan bli till salu i alla fall, hihi för annat ofog, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

15 oktober 2011 14:18

Kan tänka mig att du var billig i mattens ögon när du varit borta så länge. Är ju inte bra irra i skogen i mörkret utan reflexväst.
Tur du kom hem till slut i alla fall.

Kram

P.s Du har fått skräp bland dina inlägg. Du kan säkert gissa vilket bara du kollar ;) D.s

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Aamor

Aamor

16 oktober 2011 09:37

Bamse, Bamse du får inte göra matte och husse så oroliga!
Att till salu skylten blev indragen kan jag förstå för inte tusan säljer de dig men stanna hemma ändå för där är bäst!
Kan det har varit nått viltspår eller en "lukta-gott" tik som lockade iväg dig?

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Hector

Hector

17 oktober 2011 21:53

Nämen så du gör !!! Inte undra på att matte ville sälja dig billigt. Detbrukar låta så när man gör ngt dumt. Men rätt snart ändrar de sig igen och inser att en i alla fall är världens mysigaste hund, och tur är väl det för annars skulle det vara många hundar som såldes jättebilligt för vi är ju alltid lite nyfikna och busiga av naturen. Klart man ibland måste kolla läget lite, men det är ju synd att mattar och hussar blir så oroliga.....

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards