Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Ja glädjen varade inte länge

Av Bamse och Valle - 23 november 2011 17:14

Ja nu har vi åter varmgrader. Den stackars lilla snön som kom, ja den är snart borta. Gnällandet över att vi drar in smuts har åter igen börjat. Ja inte är det väl vårat fel att det aldrig blir vinter. Man kan ju undra om den överhuvudtaget kommer att komma till jul. Så som det nu ser ut så verkar den vara avlägsen. Vi har haft det lugna dagar med Lill Matte hemma med oss var och varannan dag. Hon hoppar fram på ett ben och har jätte ont i sitt nyopererade knä. Idag så halkade hon til och med omkull. Vi hade visst släppt lite hår som kryckan lyckades att träffa. Men vadå, Matte har ju inte hunnit städa för all uppassning som hon ska ha. Vi får hoppas att hon kan åka hem till sin lägenhet, Matte var och adventspyntade där igår. Vart fint säger hon. Nu ska vi vila en stund, det tar på krafterna att busa i den stackars snön som finns kvar.

           

Det är inte konstigt om man blir på dåligt humör.

         

Det här är bilder från den 26/11 ifjol. Till och med isen hade lagt sig så vi kunde busa på den. Konstiga tider vi lever i:(

 
 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

23 november 2011 18:07

Snöbilder är uppiggande även om det bara är ett tunt täcke!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 november 2011 18:13

Vad tråkigt att eran snö försvann :( Förstår att matten tyckte den var bra så ni inte släpade in en massa smuts. Får väl hoppas ni får minus grader igen då och lite ny snö :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
AnneSofie

AnneSofie

24 november 2011 06:47

Håller med!
Gärna några minusgrader och ett par -tre cm snö på det. Rent, fint och ljust.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Hillman

Hillman

24 november 2011 09:34

Nog är det en konstifik tid men jag tycker det är skönt med barmark igen för här var det bara is, nu är det lite isfläckar kvar och de står jag ut med. Snö är ok men regn och is är inte ok, hihi. Stackars din Lillmatte som studsar runt på kryckisar, det har min Lillhusse gjort i snart fyra år, så han har blivit rätt haj på det, hihi.

Taxpussar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Freja

Freja

25 november 2011 00:04

Men ussss!!!
Har ni redan läskig snö?
Jag avskyr sån!! Den fastnar i min päls fastän jag har mina fina kapor och tröjor och då fryser jag massor!!! Tycker den häringa globala värmningen kan skynda på lite så vi kan få 30 grader året om!!!
Phalénekramar!!!

http://www.://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

25 november 2011 22:17

Visst är det märkligt att ni inte fått mer snö. Hos oss är det inte lika ovanligt för vintern här kan ju vara si och så, visserligen har vi haft snö 2 vintrar nu.

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Hector

Hector

30 november 2011 01:27

Ja nog är det smutsigt ute, det har jag fått erfara, för jag badades häromdagen efter att ha gosat i ett lerigt dike. Men gissa om jag var sur på husse efteråt, ja faktiskt hela dagen och halva nästa, men nu är han förlåten igen, för han gör ju även andra skojiga saker med oss, som t ex härliga promenader och bus.
Matte har sovit i nästan en och en halv dag, för hon har jobbat så mkt extra så hon har varit jättetrött. Tur att mellanhusse, som är ledig från skolan just nu, kunde gosa och busa lite emd oss så matte fick sova klart. men nu är hon piggelin igen och jag hoppas vi tar en skön promenad i morgon (förresten idag ser jag). Nu ska jag sussa lite ! Natti natti på er, fast ni sover säkert redan !

http://rocketbuz.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards