Alla inlägg den 17 mars 2012

Av Bamse och Valle - 17 mars 2012 16:18

I veckan har vi haft underbart väder, varmt och soligt. Plus att det blåst en hel del. Detta har inneburit att snön faktiskt sakta men säker försvinner.

   

I stugan efter förra helgens körande med snöslungan, syns det rikigt bra att snön tinar bort. På vissa ställen så har till och med gräset kommit fram.

Vi får hoppas att värmen består än ett tag. Vi ska ju tillbringa påsken där ute, och då vill vi ha sol, värme och nästan snöfritt.

   

Till och med bastu altanen är utan snö. Det brukar den inte vara denna tid på året.

       

Vi var tvugna att ta oss en tur ut på isen. Jag och Valle håll oss till plogkarmarna istället. Här är det inte lika halkigt som där det plogats upp.

 

Vi hittade nått som luktade väldigt gott. Så här stannade vi en bra stund. Matte och Husse dom bara promenerade vidare.

           

Så det var till att springa ikapp dom, trots att vi inte alls ville springa eller rättare sagt halka omkring på isen efter dom.

   

Vadå stopp får man inte gå där bilarna kör eller?

   

Tydligen inte, men dom äger inte isen. Vi får springa vart vi vill har jag bestämt.

           

Det fläktar på bra här ute, kanske vi skulle gå tillbaka så våra öron stannar kvar.

 

Visst är jag snygg då jag blundar

   

Jag vart skogshuggare, fast nu är det ju så att jag tjurar för att vi ska åka hem. Då brukar jag lägga mig ner så långt bort jag bara kan. Nu vankas här mat. Vi kommer inte att få smaka av dom 2 fotas mat, det ska ätas Hummer. Valle han älskar bara sånt som har med saker som bor i vatten, jag föredrar kött. Vi hörs imorgon

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards