Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Bamse och Valle - 26 augusti 2012 13:25

Ja nu är vi här igen. Vi som skulle bli så väldigt duktiga på att uppdatera våran blogg. Men tiden verkar inte räcka till för vår sekreterare. Här har det nu börjats att arbeta för 2 veckor sedan. Jag och Valle har kommit in i våra gamla vanor, med att passa huset under dagarna. Fast förra veckan fick vi oss en avstickare till stugan från onsdag till söndag. Och vilket väder vi dessutom hade, strålande sol och 25 grader varmt. Såna dagar har det inte funnits på hela sommaren. Här hemma så håller dom på för fult med att först riva ut det gamla köket. För att sen sätta in det nya. Lill Husse har fått flytta ner till gillestugan, för dom var tvungen att ha hans rum som ställe att sätta dom nya skåparna på. Och det vart fullt där inne, så en skåp står inne på kontoret och hörnskåpet i vardagsrummet. Det är tur att det snart ska in i köket alltihop. Denna helg har inte varit skoj alls. Valle vart dålig i sin mage i fredags. Så han hamnade på djursjukhuset. Han bajsade blod, och kräktes som bara den. Det vart inläggning med magsårs medicindropp. Jag Bamse har inte sovit så bra dessa 2 nätter, jag ville ju veta vart han tagit vägen. Så det har varit ett vandrande upp och ner för trappen. Sittandes vid ytterdörren ifall han skulle komma hem. Och ett himla rännande ut för att kolla om han var ute på gården. Men ingen Valle hittade jag. Tur att han i eftermiddag ska få komma hem. Jag vill ju inte vakta huset alldelens ensam på dagarna.

 

Syskon kärlek från första dagen vi träffades. Alltid tillsammans ska vi vara.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards