Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ingen flytt än på ett tag. Och det är på gott och ont, hon har ju inte det minsta tid med oss. Vi får sköta oss själva eller vad vi ska kalla det. Ungefär så här

 

Känns rätt okej att ligga på soffan och lyssna på vad hon surrar om. Eller så här

 

Mysa tillsammans med Brorsan.

  

Vi gillar ju verkligen varandra.

Fast idag då vart jag Bamse bara så less för att hon inte alls bryr sig om oss. Jag provade med allt, gick runt henne och pep. Puffade i henne, och puttade ner hennes påärm på golvet utan resultat. Ja likabra att göra så här.

   

Då kan jag lika gärna ta och sola min mage en stund, låg säkert i 5 minuter upp och ner. Tills slut var hon bara tvungen att fotografera mig.

Nu är det 9 arbetsdagar så har vi påsklov. Ska bli så skönt att kunna fara iväg till stugan flera dagar i rad, hoppas bara vädret är med oss. Det kan få vara kallt på nätterna så vi kan springa på snön, men soligt och varmt på dagarna. Nospussar från grabbarna i Norr


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards