Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Bamse och Valle - 13 juli 2009 22:07

Idag har det inte varit annat än bad. Jo vi var tvungen att åka hem en sväng. Men sen så har vi legat eller sprungit i vattnet hela dagen. Det är knappt vi har haft tid att äta. Valle han vart lite trött så vi var tvungen att få vila en stund. Men det gjorde ingenting sa Matte, hon fick ju kliva upp klockan 6, och det på sin första semesterdag. Inte snällt alls, men vi var ju så kissnödiga, och Husse han hör oss aldrig på morgonen. Eller rättare sagt vi väcker Matte. Nu fick ju hon också en liten slummer. Valle han blir lite ivrig på mig, ibland gillar jag det och ibland inte. Han biter fast i mina ben, för att få igång mig. Och ibland hänger han efter mig i svansen. Men jag blir aldrig arg. Sätter in en liten film från idag. Hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 13 juli 2009 11:00

Om ni visste så slut vi var igår kväll. Vi har sovit hela natten, fram till klockan 6.  Men det är nog inte så konstigt, vi har ju inte varit till stugan på en hel vecka. Och när man väl kom hit igår kväll, ja då var det bad för hela slanten. Och det första vi nästan gjorde i morse, det var att springa ner till vattnet. Sen har vi lufsat omkring i skogen. Och jagat sjöfågel. Matte vart inge glad att vi jagde dom, det var en mamma och hon hade säkert 10-12 småbarn med sig. Det hade nog inte varit så bra om vi fått tag i dom. Vi har hunnit med mycket, fast klockan bara är 11. Men man måste ju passa på, tänk om dom kommer på att vi skall åka hem. Vädret är väl inte det bästa idag, mulet och + 15 grader. Det ser ut som om det vore regn i luften. Fast jag tror att vi nog överlever lite regn. Det behövs säger Matte, gräsmattan här ute är alldelens gul, så törstig är den. Nu har Valle lagt sig för att ta en förmiddagsslummer, jag tror jag skall göra det samma. Vi hörs

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards