Alla inlägg under juli 2012

Av Bamse och Valle - 28 juli 2012 20:46

Ja vi for hem till huset idag. Dags att tvätta lite kläder och fylla på kyl och frys. Det var ganska skönt att komma hem, då kan man passa på att sova i källaren på det kalla golvet. Det har inte funnits så många ställen i stugan att svalka sin kropp på. Vi ska visst ha bra väder nästa vecka. Kan bli en tur ut till stugan tror vi. Om inte annat för att ta oss ett bad. Imorgon ska det regna då ska Husse sätta isolering på garageväggarna. Vi ska ta det lugnt.

 

MArie detta måste vi göra om


Av Bamse och Valle - 25 juli 2012 07:58

Nu börjar man nästan vara den samma Bamse igen. Nu kan jag till och med busa till med Valle ibland, utan att morra på honom. Men jag har ju haft så ont, så jag har inte velat att han skulle hoppa upp på min rygg. För att sen försöka trycka ner mig i backen. Vädret verkar också vara på vår sida, strålande solsken från en molnfri himmel. Och bäst av allt vi är ute i stugan. Idag så ska vi försöka hitta på någonting att göra. Farfar vill att Husse ska måla vindskivorna på stugan. Men vi tror att han gruvar sig för att klättra upp på taket. För man måste ligga på taket och måla.Stegarna når inte dit upp. Vi tror att han kommer att göra något annat iställe. Ha en härlig dag.

 

Detta är Valles favorit ställning. Han bara älskar att ligga på rygg.

Av Bamse och Valle - 22 juli 2012 05:30

Ja då har ni oss här igen. Det verkar gå en månad mellan gångerna som vi dyker upp. Det har varit en månad av både det ena och det andra. Vi kan ju börja med dom roliga sakerna. Matte har haft och har fortfarande semester, husse han har haft 2 veckor nu. Så vi har haft sällskap hela dagarna. Fast sällskap och sällskap, dom har ju hållt på med garage bygget. Men vi har ju fått vara med och titta på. Och det går framåt minsann, snart är hela utsidan klar. Sen ska här börjas inomhus, vi ska få nytt kök. Och då ska vi bo i stugan igen. För dom kommer inte att ha någonstans att laga maten under tiden. Vi har haft besök från Stockholm av 4 snygga golden tjejer. Iår så var vi inte så mycket tillsammans, mest nosande i deras rumpor. Vi är ju inte så van med brudar. Och speciellt inte dom som luktar gott   . Men framförallt så har vi fått vara i stugan, kanske inte så mycket som vi velat.

     

Med bad och bus.

Vi har fått träffa på en massa nya människor också. Våran granne i stugan och deras vänner. Alla har tyckt att vi varit så himla fina. Och det är vi ju också. Lill Husse har även fått sig jobb. Det trodde inte Matte och Husse att han skulle fixa. Men han har varit så duktig, så nu jobbar han på ett äldreboende. Bra säger Matte, då sover han inte bort hela dagarna.


Pinnjakt


Och hej vad det går

         

Ja då tar vi väl det tråkiga som hänt i sommar. Eller sommar kan man ju inte heller kalla det. Det har ju inte gjort annat än regnat, och så har det regnat. Man kan lätt räkna de dagar som   lyst på sina 2 tassar. Vi kan säga att vi och marken har varit genom sura. Våran tomt skulle planeras och sättas gräsfrön på i sommar. Men traktorn kan inte köra in för den skjunker bara ner. Så vi kommer säkert att ha lera där även nästa vår.

Jag Bamse mår inge bra. Har fått eksem i mina ljumskar. Så jag har haft lite svårt att ligga ner, sitta ner och framför allt stå.

   

Kan ju tillägga att detta med tratt är inte något som jag gillade speciellt mycket.

 

Här är man insmord med först kortisonsalva, och nu zinkpasta.

 

Jag hade det så besvärligt en dag, att Matte hittade på denna genialiska lösning. Band upp mina ben i ett lakan, och satte fläkten så att det skulle blåsa kallt på mig. Hon har suttit med mig på nätterna för att jag ska kunna vila mig. Det är bra ifall jag snurrar runt, så har hon kunnat flytta fläkten efter mig. Fast då hade jag en kudde mellan mina ben. Hon säger att jag har visst gråtit, och det gillar hon inte. Gör ont i hennes hjärta, och det vill inte säga lite det. Jag är hennes "barn" säger hon.

       

Sen kom dumbommen på den lysande iden att jag skulle ha badbyxor på mig. Vad tror hon egentligen, att hundar har sådana. Men det var en god tanke kanske, om jag inte hade kissat idom  . Då åkte dom av fort. Nu har det blivit lite bättre, men jag piper fortfarande lite grann ibland. Nu ska vi se till att här uppdateras lite oftare. Ha en härlig söndag alla vänner


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards