Alla inlägg under augusti 2010

Av Bamse och Valle - 29 augusti 2010 16:38

Idag hittade dom felet på min tass. Jag har hållit på i flera dagar nu med att rengöra den allt jag kan. Så nu vart det stor undersökning av den, dom tog till och med ett lysrör till hjälp för att se vad det var. Det visade sig att en klo hade gått av. Vi har ju haft järntrapp upp till huset, men nu har Husse klätt in den med trä. Bara för att vi inte skulle göra illa oss. Men jag tror att jag hann det iallafall. Matte hon har försökt att sätta dit ett bandage, få se hur länge det får sitta kvar. Jag har redan hunnit med att bita i det. Men hon får sätta dit ett nytt om det lossnar. Nu skall vi strax få oss mat, kulor med stekt bacon. Vi tycker att det luktar fantastiskt gott. Ha det bra alla kompisar. Kommer kort på min onda klo.

Av Bamse och Valle - 29 augusti 2010 09:10

Efter en vecka med inte allt för mycket att göra. Bar det äntligen av till stugan. Nu känner till och med vi att det är höst. Det var inte som förut direkt ner till vattnet. Det blåste alldelens för kallt, och vattnet var ingen höjdare att gå i. Valle han som mest brukar vara i vattnet, var bara ut en liten sväng sen snabbt upp igen. Mycket bus vart det i allafall, och god mat. Vi fick stekt lax och pressad potatis, smarrigt värre var det. Idag så ska vi hjälpa Matte att ta bort dom vissna blommorna som hon har på baksidan. Hon har inte hunnit med att hålla ordning på sina rabatter i sommar. Men till nästa år skall det blomma här säger hon. Och då har vi nog även fått bort alla träd som skulle fällas ner. Oj vad ved det kommer att bli, fast det behövs säger dom. Idag hotar dom även med en dusch, ja det skall vi bli 3 om. Varken Valle eller jag tycker att det är vidare kul. Vi får se vem som vinner. Brukar vara våra människor som inte ger sig i första taget. Ha en bra söndag alla kompisar.

    

Av Bamse och Valle - 23 augusti 2010 19:46

Idag har det varit en lugn dag, för oss iallafall. Mest legat och vilat har vi gjort. Var ut en sväng på morron, men vi var för trötta för att alls bry oss om andra hundars lukter. Annars brukar vi mest ha våra näsor slickande efter backen. Matte kom hem kl 11 och då var det lite mera fart på oss. Men efter det hon farit iväg på sitt jobb, då vart det ryggläge igen. När Matte äntligen kom hem från sitt jobb, så hittade hon nå fantastiskt i brevlädan. Ett paket där det stod mitt namn Bamse på. Äntligen så hade min nya Apa anlänt. Jag kände att det var nått bra i påsen, för jag var snabb att ta av henne den och sprang runt med den i munnen.

Jag var ju bara tvungen att kolla om det gick att dra sönder den också. Stabil för den höll.

Kanske man skulle prova trampa på den, då kanske den kommer ut.

Händer ingenting.

Ja då tar vi en tugga till.

Men hörru Matte vad var det här för konstig påse, den höll för allt.

Äntligen med lite hjälp kom han fram. Oj pip och brölet hade han också.

Lite konstig var han i doften, luktar inte alls Apa som Matte säger att min gamla gör. Den här luktar nytt.

Jo den funkar att tvätta också.

Kolla Valle en alldelens ny. Valle han gillar inte gossedjur, han vill mest ha bollar. Fast helst så vill han ha pinnar. Nu kanske jag har en kompis ett tag till. Matte säger att den gamla skall tvättas ordentligt nu, sen får jag tillbaka honom. Ha det bra kompisar.                          

Av Bamse och Valle - 21 augusti 2010 18:06

Det vart en liten sovmorgon, klockan 7 så var det dags för utgång. Men det vart snabba ryck in igen. Till den varma goa sängen. Fast dom gillar inte när vi hoppar upp med dagg fyllda tassar. Kan inte förstå varför. Efter en stunds vila så ville vi upp. Fint väder var det imorse, med strålande solsken. Det tog inte lång stund innan det vart svart på himlen, sen började det att dugga lite regn. Men trots det dåliga vädret så bar det av en sväng till stugan. Det var bara jag, Valle och Husse. Matte var tvungen att stanna hemma för att fortsätta lägga in skolbarnen. Idag firar Husse och Matte sin 17:onde bröllopsdag. Då vankas det godsaker till middag, flamberad pepparstek och potatisgratäng. Men denna mat skall dom ha för sig själva. Det enda vi fick av avskrapet från skärbrädan, utblandat med våra kulor. Vilka otroliga snåljåpar vi bor med.Varför kunde inte vi få köttet istället? Det hade dom väl ändå kunnat unna oss. Nej vi skall äta kulor, och i bästa fall med lite toppdressat med kött. Nu ska vi kolla om det inte blir lite över till oss. Ha det bra alla kompisar.

  

Av Bamse och Valle - 20 augusti 2010 17:40

Nu har denna arbetsvecka precis avslutats. Det har varit tidiga mornar och sena kvällar. Inte konstigt att vi är trötta. Mornarna vill vi ju inte kliva upp så tidigt på, men kvällarna då vill vi vara med. Även om det är framför datorn Matte suttit. Vilken tur att hon kunnat jobba hemifrån, annars hade hon ju aldrig varit hemma. Igår fick jag Bamse ett glädjebesked, det finns en Apa nånstans i vårt land som vi skall få köpa. Fast Matte säger att den skall jag inte få förräns den andra är totalt utnött. Men jag vill ju ha en med bröl i magen, och pip i benen. Fast dom inte tycker om att jag mumsar på den på kvällarna, det var ju just detta vrål som gjorde mig sömnig. I helgen har dom lovat regn, så vi kommer inte att fara till stugan för att sova över. Det blir dsagsutflykter, och jobb här hemma med huset. Det har ju inte blivit så mycket av den saken, Matte fick ju ingen semester som hon tänkt ägna alla sådana saker till. Nu vankas det middag, vi hörs kompisar.

    

Av Bamse och Valle - 18 augusti 2010 16:01

Ja nu har ju halva arbetsveckan snart passerat. Vi tar det ganska lugnt under dagarna. Lite små utflykter till skogen bakom oss, men annars så ligger vi mest inne och vilar. Det blir bättre med utgångar då Matte och Husse kommer hem från sina jobb. Då har man ju nån som passar en hela tiden, inte som Lill Husse ligger och sover hela dagarna. Undrar om han orkar upp på måndag då skolan börjar. I veckan har det varit tidiga mornar här i huset. Har vi inte blivit uppväckta av telefonen, så har Matte farit iväg på jobbet före 5. Igår så började hon att jobba 0415, och slutade inte förräns 8 på kvällen. Idag var det 5 hon började, och har jobbat till halv 4. Vi är ju inte av den morgon pigga sorten så det vart snabba steg ut och lika snabba in för att ta över hennes säng. Matte säger att hon hade hemskt gärna bytt med Lill Matte, hon har farit till Turkiet en vecka. Det skulle ha varit skönt efter denna sommar säger hon. Men det får bli nån annan gång, då får vi inte följa med snålisarna. Nu vankas det mat känner vi, ha det bra alla kompisar.

Av Bamse och Valle - 15 augusti 2010 20:19

Ja då hade åter en helg gått. Tänk att dom bara rusar iväg, och speciellt fort går det när man har roligt. Igår hade vi en varm dag och kväll. Klockan 23 vart det fortfarande 20 grader. Skönt att ligga ute på gräsmattan och vila var det också.

Kolla så mörkt det börjar vara hos oss.  

Ursäkta men jag försökte faktiskt sova.

Valles favorit plats är i lingonriset.

Vi fick väldigt god mat igår, kulor toppdressade med souvas i grädde.  

Men du Valle det kommer inge mer, oavsett om du stoppar ner hela huvudet.

Husse grundlurade mig Bamse igår. Han sa att farmor var uppe på vindan.

  

Det kan jag då säga att hon inte var. Det var ingen alls där.

  

Hur jag än spanade så kom det ingen.

  

Skit Husse säger jag bara. Man luras inte så.

Visst är jag snygg i min nyvåfflade päls      

   Lite span efter några fåglar. Dom är bara lite för snabba för mig.

 Jag vart lite less benet, nu vilar vi en stund. 

Snygg det kan faktiskt jag också vara. Det är inte bara Valle som kan.

    

Jag brukar ju inte få ta ut Apan, men det var ju så himla varmt inne och jag var ju så trött.

  

2 brorsor på katt span. Men inte ska ni tro att vi fick springa efter den. Nej det vart tvär stopp av Matte.        

Av Bamse och Valle - 14 augusti 2010 20:28

Idag har det varit en sån där varm och härlig dag. Redan klockan 8 var det 21 grader, och varmare blev dt ju senare på dagen det vart. Vi har nog haft upp emot 25, och det ute i stugan. Undrar hur varmt det då varit hemma. Brukar skilja 3-5 grader här emellan. Vi har badat och sen badat hunnit med lite bus. Men man orkar inte så mycket då det är så här varmt. Nu ikväll fick vi besök av åskar, men han cirkulerade bara runt oss. Och sen så kom störtregnet, det var snabbt övergånget efter en halvtimme lös solen igen från en klarblå himmel. Nu är det trötta pojakr vill vi lova. Bamse har apan i munnen. och jag Valle söker mig ut i lingon riset. Kort kommer imorgon, tar ca 2 timmar att ladda upp korten här ute. Ha det bra alla kompisar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards