Alla inlägg den 2 november 2009

Av Bamse och Valle - 2 november 2009 18:37

Imorse ville vi ut redan halv 3. Jag Bamse vart utsläppt först, uträttade mina behov och gick mot balkongdörren. Hon öppnade för att släppa in mig, då smet Valle ut och det vart världens jakt efter varandra. Ja vi har ju som sagt var märkt att det har varit älgar här, så vi drog ju givetvis efter dessa spår. Matte var tvungen att gå ut i tofflor och morgonrock, för att försöka locka hem oss. Men inte ville vi ju det, vi måste bara kolla upp vart älgarna har gått. Ja det var bara för henne att gå in och klä på sig. Hon var inte speciellt glad då hon hittade oss, flera hus bortanför oss. Vadå inte ska hon vara sur, vi vill ju hålla koll så att älgarna inte kommer tillbaka till våran tomt. Märker man ut sitt revir kanske dom ryggar tillbaka. Ja det vart att gå hem och in och lägga sig för att skämmas. Man ska inte väcka upp våran Matte mitt inatten, hon brukar inte kunna somna om. Och speciellt inte när hon varit tvungen att vara ute för att söka rätt på oss. Nog om detta, vi har varit en sväng till lägenheten. Valle sprang upp för trappen, han till och med gick upp på övervåningen. Han vill nog kolla in Lill Matte och Lill Husses rum. Det var bara när han skulle ner det gick lite trögt först. Matte var tvungen att gå före honom ner. Men efter det så var det bara spring i trappan, upp och ner. När vi skulle åka hem, stötte vi på grannens hund. Vet inte än vad det är för ras, men han ser ut som en sibirian husky i ansiktet, och var nästan lika stor som oss. Han vart lite för nyfiken på mig, för han smet ut. Och började att jaga mig runt gräsmattan, illa kunde han också låta. Valle vart nog lite rädd, för han skakade som ett asplöv. Men det är väl inte så konstigt, han har ju inte träffat på så stora hundar tidigare. Ja mig givetvis, men inte annars. Nu har vi precis varit ut, det är dags för en vilstund. Hej då

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards