Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Ja det blir inte som man alltid tänkt sig.

Av Bamse och Valle - 17 februari 2010 15:36

Imorse var det nästan -30 grader. vid skrivande stund har temperaturen stigit till -22. Ja det vart inte som vi hade tänkt oss. Vi som skulle få fara iväg på en riktig skogspromenad. Men det slutade som igår med att vara inne. Våra turer ut har varit snabba. Tassarna håller formligen på att frysa bort. Och det är jobbigt att hoppa fram på 3 tassar. Matte tyckte inte alls att det var nå kul. Hon ville verkligen att vi skulle få fara och kolla på ett nytt ställe. Hoppas att vädret imorgon är mildare, för då är hon ju också ledig. Man märker att det är några dagar sen vi fick ha ett riktigt bus race. För vi gör allt vi kan för att jaga varandra i den djupa snön. Som tröst skall vi få lite kokt köttfärs och kulor till middag. Det skall faktiskt smaka gott med lite toppdressing av maten. Husse han är i Stockholm och där verkar det inte vara så varmt heller. Konstigt väder vi har detta år i landet. Hela Sverige verkar ha en riktig varga vinter. Nu skall Lill Husse få ta med oss ut, sen blir det mat för hela slanten. Håll tummarna för att vädret är på vår sida imorgon. Vi vill till skogs. Ha det så bra alla.

Man kan inte göra annat än att kela med varandra sådana dagar.  

 
 
Aamor

Aamor

17 februari 2010 18:17

Ganska så trist när man inte får utlopp för energin, jobbit med den kylan. Ni får skaffa skor, hihi!
Jag ska hålla tassarna att ni får mildare imorgon.

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Sigge

Sigge

17 februari 2010 21:16

Fy så akllt!
Här kommer det en massa äcklig snö istället.
Våren kommer enligt matte i september eller så............

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Edith

Edith

17 februari 2010 21:44

Vad trist det är när man inte får komma ut som planerat. Jag är som ni ... jag måste ut och rasa av mig då och då. Idag har vi haft det lite halvregnigt och jag blev så himla smutsig om mina tassar, ben och mage så man kan nästan inte tro det ... helt svart var jag. Ner i badkaret för rengöring och när jag varit ute nästa gång ... samma sväng, lika svart och lortig. Sånt är jobbigt. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

18 februari 2010 00:06

Usch vad kallt det låter ! Här har vi haft rätt hyfsade temperaturer idag, det har legat runt -4 till -5 grader bara och solen lyste en stund på eftermiddagen. Jag och matte tog en skön tur utomhus och sen busade jag med mina kompisar under kvällen. Håller tassaarna för att ni får lagom varmt imorgon nu !
Nu ska jag nog masa husse och matte i säng så vi får sova lite. Natti Natti

http://willebus.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

18 februari 2010 12:24

Klart ni får länka till mig killar. Jag tycker det är kul att få bloggkompisar. Jag har länkat till er som ni kanske redan sett.
Jag hoppas ni får er uppfräschande promenad idag så ni gör av med lite energi, för det är jobbigt med bara korta långtråkiga promenader - inget skoj händer ju, inget nytt. Det är allt lite trist det.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards