Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Dom provar nog inte någon fler gång att gena över våran gård.

Av Bamse och Valle - 10 maj 2010 19:08

Igår så kom den där tanten åter igen gåendes över våran tomt. Men nu så fick dom sig alla 3 en riktig utskällning, inga boxrar på vår gård. Hon vart nog lite förskräckt för jag Bamse ålade mig igenom staketet, och efter dom. Det vart 2 som nog satte tungan i halsen av förvåning då jag dök upp, alldelens bakom dom. Nu fick jag ju inte vara ute och leka med dom, inte för att jag tror att deras Matte velat det heller. Nej det var till att gå in med tunga steg. Idag då hon gick på promenad, inte gick hon då på vår tomt, nej det vart efter vägen. Hon lär kanske inte dyka upp här igen, och det är bara bra. Vi har haft en väldigt lugn dag, lite vila inne och ute på balkongen. Tröttheten sitter kvar efter helgens utflykter. Ha en bra kväll alla.

 
 
Aamor

Aamor

10 maj 2010 22:07

Det var mig en trög tant, fattade hon inte förra gången? Man genar inte över andras tomter.
Bra att ni satte dom på plats även om du nu ålade dig ut olovligt!

Tidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

11 maj 2010 07:14

Det är jobbirgt det där med vart gränser går.
Marrón har tyvärr tagit gränsdragningen ett steg till och vill bestämma vart hon än befinner sig. I all synnerlighet om hon möter en annan hund när hon är kopplad. Då känner hon ett starkt behov av att skrämma slag på sin omgivning. Då är man ingen söt leonberger utan ett monster.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Torsten

Torsten

11 maj 2010 07:15

Riktigt bra att ta till grova rösten och dessutom jaga dom lite...hehehe! Men nu har dom nog lärt sej sin läxa!
Det står i tidningen att det ska bli riktigt varmt i helgen...även här uppe....Tänk om ni får bada???

http://prinstorsten.blogg.se

 
Wille

Wille

11 maj 2010 12:33

Självklart ska ni se till att ingen går på er tomt ostraffat. Konstigt hur svårt en del har att förstå det. Jag vaktar här jag med, så om någon kommer närmare vår ytterdörr (jag bor ju i en stor lägenhet) än 2 meter, då skäller jag, eller först morrar jag varnade, hjälper inte det då ger jag skall. Den enda som få komma nära (utom famioljen då) utan att jag skäller det är brevbäraren. Hans steg känner jag igen och honom har jag hälsat på. Han hade godis med sig till mig den dagen, ett par frolic av god kvalite. Sedan gosade han en stund med mig och bytte några ord med matte. Han var trevlig och berättade att han hade hund själv. Jag visste det ju redan, det kändes på honom. Nu har han träffat lillebror ochkså och kan inte låta bli att gosa med honom också.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

11 maj 2010 12:49

Vilka konstifika grannar ni har, har de inte vanligt folkvett, för om de hade det så skulle de inte gena över eran gård. Förstår om du sätter efter dem, för det hade vi oxå gjort.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

11 maj 2010 22:07

klart man inte går på andras tomter! hon kanske inte förstod var tomtgränsen gick eller trodde huset var tomt? eller bara var knäpp... ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards