Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Ja nu kom skitvädret, hoppas det nu är färdig gnällt

Av Bamse och Valle - 24 maj 2010 18:45

Gårdags kvällen var lugn pågrund av allt bus. Och framför all simning i stugan. Vi låg mest och slappade framför TV. Sen idag så detta hälsovådliga regn börjat sakta men säkert dala ner. Hoppas nu att Matte för en gång skull, slutar att gnälla över att det är torrt i markerna. Fast hon har redan gnällt en gång till. Detta över att hon inte hade hunnit köpa gräsmatte gödsel, och fått ut det på gräsmattan innan regnet kom. Undrar hur man får dessa 2 benta sakerna nöjda. Ja man kanske skulle se till att dom fick vara ensamna flera timmar per dag, äta torra kulor. Och sova på ett stenhårt golv. Men framför allt inte få åka till stugan. Då kanske dom skulle vara nöjda med det dom har. Nu skall vi få gå ut på en snabb sväng. Jo just det, det hade jag glömt. När Matte kom hem idag vart både jag och Valle så glada, så vi studsade runt henne. Så olyckligt att min ena klo for hårt efter hennes baksida av smalbenet. Det bara rann ner blod efter hennes ben. Vet ni hon vart inte glad, det lät nästan som om hon grät av smärta. Ja det var inte snällt av mig Bamse. Jag vart väldigt skamsen, nog visste jag att man inte gör så där. Ha en bra dag alla.

 
 
Torsten

Torsten

24 maj 2010 19:35

Fast ibland blir man ju så glad att man inte har liksom kontroll över sin egen kropp....hoppas att matte har förlåtit dej!
Ja, nu blev det kallt minsann...gäller att kura i soffan ikväll!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Sigge

Sigge

24 maj 2010 20:11

Oj ni år allt ta det lite lugnt med eran matte!!!
Här ska det komma en massa hälsovådligt regn i morgon.
Har inte tid med sånt nu är så förtvivalt mycket attgöra i skogen

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Aamor

Aamor

24 maj 2010 20:21

Er matte vet nog att det var en olyckshändelse men det gör ändå lika ont, sen att ni inte ska göra så - ja det är svårt att kontrollera när man blir super duper glad! Hoppas benet snart är bra igen.
Vi har också regn idag.

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
AnneSofie

AnneSofie

25 maj 2010 08:49

Kan hålla med om att det är svårt att göra oss tvåbeningar nöjda.
I gårkväll när vi kom hem från ett möte var INTE jag heller nöjd.
Någon (förmodligen Marrón) hade ätit sönder mina två orkideér. En utav dem hade knopp och den har jag haft sedan november '07 och det skulle varit sjätte gången den blommade om.
Då ska ni veta att vi lämnade våra små änglar med varsitt nytt märgben.
Men sen kan jag hålla med om att vi gnäller lite för gnällandets skull ibland. Det är förmodligen en medfödd gen...

http://www.sofielundilerdala.se

 
Hillman

Hillman

25 maj 2010 11:57

Det var inte ditt fel Bamse att du blev så glad, jag tror nog att din matte förstår att det var en olyckshändelse. För du är ju en gohund, det tycker min matte och jag, brorsan gillar oxå lejonhundar.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards