Alla inlägg den 30 december 2010

Av Bamse och Valle - 30 december 2010 18:25

Igår var det en sån där griskall dag, -30 grader. Vi gjorde inte många knop, ej heller våra 2 benta stack ut sin nos genom dörren. Men idag då var det -10, och det vart en tur upp på gruvberget. Med mycke bus och jakt i den djupa snön.

Här är vi på väg uppför, konstigt Husse hann före oss

Tog inte lång stund så var han passerad

 

Och jakten var i full gång

Det är inte så många som gått här, vi får spåra för det mesta

Du Husse vi är här borta

Att man ska få vänta och vänta

Du Valle vi hinner busa en stund, han verkar ha bly i fötterna

Klara, färdiga, gå

Du Husse nu bär det av

Oj vi sprang visst ihop

Kolla här har nån varit före oss

Vi följer med en bit

Vadå, jag har ju bara haft nosen efter spåret  

Snögubbe kan du vara själv

Vi tar en rusch till

Nu kommer vi

Hej och hå vad det går

Bamses bak

Nu kommer jag nerför backen

Och så vänder vi

Det vart en liten kullerbytta

Passa dig Husse

Oj ska vi följa hela ledningen?

Nej jag tror inte jag orkar nå mer

Kom nu så vi får det överstökat,hungern tränger på

  

En snöig Valle

Men man förstår varför

Han verkar ha hittat något intressant under snön     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards