Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Bamse och Valle - 5 juni 2010 18:09

Idag har det varit ett konstigt väder. Först hade vi solsken, efter 5 minuter så vräkte regnet ner. Så har det fortsatt hela dagen. Trots det skit väder som varit, så tog vi oss en sväng till stugan. Man var ju bara tvungen att få springa av sig en lite stund. Och svalka kroppen i vattnet, Matte hann också rensa lite kottar från rabatterna. Nu har hennes växter kommit upp riktigt bra. Nu ska det bara kompletteras upp lite grann. Nu har man precis ätit mat, det vart ris, sparris och Röding mycket gott. Ris fick vi för att våra magar inte riktigt varit så bra idag, sparris för att vi hittade något som vi inte skulle äta. Och så fick man smaka av maten som våra människor ätit, Röding med kokt potatis mycket smarrigt. Ha en bra kväll alla kompisar.

 Här går det undan. Akta er så vi inte springer på er. 

Hej och hå

Ja då var det dags för Valles simträning. Han får simma ut och hämta pinnarna så står jag kvar och väntar.

Bra brorsan då går vi upp på land.

 

Ja visst är vi snyggast, det vet vi ju redan.

Vänta Valle jag vill också låna dummisen.

Nej du Bamse den skall jag ha alldelens själv.

Vad var det som lät, kan det ha varit en hare.

Lurad Valle där lurade jag dig allt.

 Vad gjorde du tog du min dummis. 

Snygg Bamse

Men vänta på mig, inte kan ni ju bara gå iväg så där.

Bamse jag kommer i väldig fart.

Den här skylten stod inne i skogen. Gäller då inte Valle.

Ska vi kolla vem som vinner.

Våran skogsmulle Valle i hög person.

Och så tar vi en sista race med bus innan vi skall åka hem.

                                            

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards