Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Bamse och Valle - 8 juli 2010 18:52

Nu har nog min Apa fått göra sitt tror vi. För tillf'ället är det en slem propp säger Matte. Blöt och sur och luktar "Apa", hur nu dom luktar riktigt det vet ju vi inte. Så snälla någon om ni hittar en i vårt avlånga land meddela våran Matte. Kommer ett nytt kort inom kort, vi hittade inget bra så vi får ta ett nytt. 

En sån här med mössa och ca 40-45 cm stor, med pip i benen och ett bröl som Matte säger i magen.   

Nu till dagen som varit varm och skön. Mycket bad har det också blivit. Idag tordes jag Bamse vara ute så att det gick vatten över min rygg. Skönt var det också minsann. Sen har det varit mycke bus också, vi har jagat kråkor och fiskmåsar. Undrar om dom tycker bättre om våra kulor än fisk måsarna. Den var himla förtjust i våran matskål. Nu skall vi sitta och titta ut över vattnet, det kommer väldigt fina båtar just för tillfället. Ha det bra alla kompisar.

    

Av Bamse och Valle - 8 juli 2010 09:07

Idag kommer det att bli varmt, strålande solsken och + 20 grader. Och klockan är 9 (fast den är ju bara 8 egentligen). Det är tur att vi är i stugan så man kan tillbringa sin dag i vattnet. Igår fick Husse använda den lilla båten för att Bamse skulle ta sig ut för att simma. Men han gick bara runt i vattnet. Jag Valle däremot har inget emot att simma, det är bara att kasta ut en pinne så far jag.

Det hjälpte inte ens med att bjuda Bamse på godis, han simmade ändå inte.

Valle han till och med hoppade från bryggan ner i vattnet. Matte hann inte med att foto så förskräckt vart hon.

Det är så här Bamse gör, står och väntar tills jag Valle har simmat ut och hämtat pinnarna.

Inte ens blöt på ryggen är man.

           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards