Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Småbarns besök, och hundutställning

Av Bamse och Valle - 16 juli 2011 15:14

Igår fick vi besök av den där lilla saken som har varit i stugan. Han verkligen älskar hundar kom vipå, skulle vara hela tiden vid oss. Vi däremot gjorde allt för att fly undan honom. Till slut tog Matte fram en stor bil som han kunde roa sig med istället.

Nu minsann fick vi vara ifred Han till och med fick sitta på den, och dom sköt honom runt på gräsmattan.

Sen idag har det ju varit utställning för mig Bamse. Gick inge vidare måste man säga. Hon sa domaren att om jag bara hade haft lite mera päls, så hade allt blivit lysande. Så en 2;a plats får man ståtla med. En rosett vart det iallafall för Exellent. Här kommer bedömningen:

Hur hon kunde tycka att jag var en aningen rak i skuldran skulle jag vilja veta. Jag som gjorde allt för att snurra runt istället för att springa rakt fram.

Idag var det Husses tur att ta mig ut i ringen Snyggt uppställt tycker då jag iallafall 

Kurvorna tog jag gallant Och duktig på att hålla avstånd Fast det skulle vara trevligare om man fick komma lite närmare Och så var det väntan Och ännu mera väntan  Tanten skulle kännna nästan överallt på en Och så bar det av igen på en tur runt runt  Husse var riktigt duktig på att hålla farten Det var här jag helst velat titta på andra saker  Men det var bara att följa med i kopplet Kolla här kan vi kanske stanna, det finns ju 2 kompisar där. Nehä då springer vi vidare Nu du tycker jag att det räcker snart Skönt då var det sista uppställningen kvar. Efter utställningen bar det av till stugan, vi var ju tvugna att säga hejdå till Husses systrar med familj. Dom åker hem imorgon bitti. Så till veckan kan vi fara och sova där ute igen. Nu är vi av den trötta sorten. Det tar på krafterna att träffa på en massa nya hundar, och sen busa med dom i stugan.

   

 
 
Aamor

Aamor

16 juli 2011 20:18

Va ville ni inte vara nära en sån liten kotte, jag hade varit hans trogna följeslagare om jag varit där.
Grattis till Exc men du var snyggast ändå, bara domaren som inte förstod, hihi!

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

16 juli 2011 21:40

Grattis! Bra sprunget med hussen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

16 juli 2011 23:36

Kan inte förstå att domaren tyckte du hade för lite päls....Tycker ni bägge har en massa päls.
Duktigt av hussen att orka springa hela tiden. Ni har tränat honom bra ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Hillman

Hillman

17 juli 2011 15:33

Skit i va såna där utställningsdomare tycker, dä ä inget att bry sig om. Som om du inte skulle ha tillräckligt med päls, hon var nog närsynt den där kärringen, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

18 juli 2011 09:04

Grattis Bamse till en jättefin bedömning och grattis till husse också för omdömet "välvisad". Det är inte så lätt att visa upp en hund på utställning, säger matte i alla fall som har nerverna utanpå kroppen när hon ställer ut. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards