Alla inlägg den 3 april 2011

Av Bamse och Valle - 3 april 2011 15:35

Idag så har vi en underbar dag. Redan 7 imorse var det +6 grader, och det har bara blivit varmare. Nu är det +10 och strålande solsken. Efter morgon fikat så bar det av till stugan. Vi hann bli riktigt glada, för vi trodde att nån plogat vägen ända fram. Men inte hade dom gjorrt det, det var till att spåra den sista biten fram. Nu har vi iallafall skottat av altanen vid bastun, och bron framför Mellanstugan. Nu får värmen gärna fortsätta så att det försvinner ännu mera snö. Vädret där ute var inte lika bra som hemma. Endast +6 grader och ganska mulet. Att det kan vara sån skillnad mellan här hemma och 4 mil söderut.

  

Det första Valle hittade då vi kom ner till bastun, var en stor hög med älglort

Vadå inte röra, det smakade ju riktigt smarrigt Jag tuggar allt jag kan, för inte vill man ju spotta ut

Här Valle finns det något som är godare än bajs

Jag har minsann hittat påsen med smörgåsarna Gott luktar dom också

Känns lite orättvist dom bara vräker i sig Kanske om man trycker nosen ännu mera mot handen att man kan få smaka

  

Oj vad gott detta var

Snälla visst får jag också en liten bit

Och nu sitter jag det finaste jag kan också

Nu ska här spåras efter lite mera godsaker Kom igen Bamse, vi får ändå inge mer så vi tar oss en tur

Här fanns det inget att äta Och inte här heller

Nu tar vi och går en sväng Jag tar den här vägen Bamse

 Snygg Valle

                  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards