Direktlänk till inlägg 9 februari 2012

Nu har nog kung bore släppt sitt grepp om oss

Av Bamse och Valle - 9 februari 2012 19:20

Veckan hitills har bestått av kyla och åter kyla. Mellan -25-33 som värst. Idag har det äntligen blivit lite drägligare temperatur -15 är det nu. Vi har ändå hunnit med lite bus i snön.

   

Valle han ligger bredvid vårat staket som är ca 1 meter högt, och det syns inte för all snö som kommit.

   

Ja tar det bara lugnt i snön jag. Ni får ursäkta bildkvaliten. Mattes telefon insåg hon skulle behöva rengöras. Idag så är det kalas hos Lill Matte. Men inte ska ni tro att snåljåparna lät oss följa. Skulle ha varit kul att få träffa dom 6 tjejer och kille plus taxen som var där. Fast det kanske var lika bra att vi stannade hemma. Vi hade nog rivit omkull allt i hennes lilla lya. Till helgen ska vi till stugan har vi bestämt. Vi har ju inte kunnat vara där på grund av alla kyla. Men nu när det ska bli nästan varmgrader ska vi ut. Sen så ska det även ätas tårta på lördag, och vi ska visst få en alldelens egen. Ha en fortsatt bra dag alla kompisar.

 
 
Aamor

Aamor

9 februari 2012 19:32

Bra att kylan har börjat släppa. Vilken massa snö ni har fått!

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 februari 2012 09:27

Men fy för att ha så kallt ute :( Kan tänka mig att det inte blir så långa stunder ute varje gång. Skönt att ni fått lite mildare hos er, men -15 grader är attans kallt det också tycker jag.

Jösses vad snö ni fått hos er då, ni syns ju knappt.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Hillman

Hillman

12 februari 2012 11:23

Nja, inte tycker jag att det är varmgrader med minus 15 men det klart ni är välan storpälsen på er, hihi. Tårta fick jag igår med men inte fyllde någon år, det var bara hussen som blev sugen så han köpte med en hem när han var ute och snurrade runt igår. Fast jag fick inge mycke bara lite grann och sen bulle med grädde förstås, hihi.

Ja, nog sjutton har ni snö om staketet har försvunnit, över en meter herre jistans, då skulle jag behöva leka mullsork för att ta mig fram, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hector

Hector

12 februari 2012 23:49

Jisses vilken massa snö ni har, och jag håller nog med Hillman jag, -15 är ju inte varmt, fast det är klart varmare än -33 är det ju ! Här har vi haft runt en -4 till -5 idag och härligt solsken, så jag har hunnit busa jag med ! Lillhusse har åkt snowracer också ! Suss gott nu killar !

http://rocketbuz.blogspot.com

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

13 februari 2012 17:15

Hallå grabbar! Har ni skönt väder nu också?? Hoppas det!
Här var det riktigt fint igår så vi grillade korv, vi fick smaka men inte så mycket som vi ville av snålisarna vi bor hos=)
ha det bra, puss på nosarna!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

17 februari 2012 12:14

Oj vad med snö ni har!! Det ser ut som om våren dröjer för er :-)
Hoppas ni får en fin helg!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards