Direktlänk till inlägg 21 april 2011

Dom lyssnade på oss, det vart en tur till Gruvberget

Av Bamse och Valle - 21 april 2011 16:22

Om man piper nog mycke ja då får man som man vill. Det har vi fått erfara jag och Valle idag. Trots mat, nytt vatten och utgång på baksidan, så inte var vi alls nöjda. Nej det vart ett pipande av dess like, det slutade med att Husse tog på sig kläderna och en tur till Gruvberget vart det.

 Det första vi gjorde var ju att skitta fast vid ett ställe där någon annan varit Kan ju inte rå för att andra hundar luktar ju så gott

 

Sakta lunk uppåt

Lite snö finns det även kvar, det är där det är mycke träd

Minsann yr det inte om en då man springer

Här skulle renarna från stugan varit. Deras bästa rätt lav

Kolla Valle en snöfäck till Och vad skönt att svalka tassarna

Tjoho jag är här uppe, kom Bamse detta var skoj

Ja jag kommer

Vad har varit här då?

Det luktar ju åt alla håll

Kolla våra stigar dom är helt torra

Oj vad glad Matte ska bli, inga smutsiga tassar här inte

Jag hitta en stor pinne Men den får vi inte ta med oss Ja men jag vill ha den Låt den vara där på vägen. Kom nu låter det nå konstigt

Ja vad kan det vara

Ja något som inte ska vara här iallafall

En lite dålig bild, men 2 pojkar kom åkande i en gammal åkgräsklippare utan motor nedför backen. Oj så fort det gick för dom.

Vänta vi hade ju kunnat få åka med, då hade vi ju sluppit gå ner hela vägen

                           

   

 
 
Aamor

Aamor

21 april 2011 18:14

Så mysik tripp ni fick, det lönar sig att pipa, hihi. Jag kör också med den stilen när jag vill något och oftast går det som jag vill!

Glad Påsk på er alla!

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

21 april 2011 23:51

Ser ut att ha varit en riktigt härlig dag! =)

http://www.nukutvi.se

 
Hillman

Hillman

23 april 2011 11:38

Va lite snö ni har kvar trots att ni bor så långt upp i landet. Skönt att gå och snosa utan att det blir smetiga tassar,hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards