Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Bamse och Valle - 2 januari 2011 15:18

Det vart en riktigt härlig dag med -8 grader. Lite tungt snölikt i luften, men annars helt underbar resa ut till stugan.

Man kan ju kanske inte kalla den sommarstuga på detta kort. Men vi trivs lika bra här ute alla årstider.

2 riktiga snöbusar

Vi har ju en förmåga att nosa upp alla tanter med stavar, och idag var det ingen skillnad. Vi såg hon innan vi ens hunnit stanna bilen.

Men det blir ju som alltid, bara att springa hem igen

Vänta på mig, jag vill också på promenad

Undrar vad som varit här, en ren kanske

Ja gott luktade det iallafall

Äsch det var väl inget att snosa på, här finns ju ingen

Va skulle vi inte på promenad?

Ja vad menar ni med att vi skall stå stilla för

Så här är Valle oftast på våra promenader långt inne i skogen

  

Stopp stanna, vänta på mig

  

Ja då är det bara lufsa ikapp er

Lufsa det var rätta ordet. Man hinner bli lite trött av allt bus

Du Bamse jag kan också lufta mitt ben nu, ska jag visa

Nej det är bättre här borta

Fast kanske inte så långt bort

Va hade ni inte tänkt vänta på mig

Nu kommer jag

Oj oj det svänger

Och här kom det en väg helt plötsligt, att du orkar Valle

Ja jag får ta det lite lugnt nu

Ja det är bäst att du nu går bredvid oss

Vadå bredvid, det är ju i skogen jag ska vara

Skulle ju passa bra som skogsvaktare jag, ingen skulle komma undan

Och framför allt som racerförare. Nu ska vi få oss lite mat. Man blir ju så hungrig av bus och lek. Ha det bra alla kompisar                                  


            

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards