Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Bamse och Valle - 23 januari 2011 14:25

Nu verkar den här griskylan kommit tillbaka till oss. -20 grader var det imorse igen. Och det blåser garanterat där ute i stugan, så att det skulle säker kännas som -30. Sen så har Husse blivit sjuk, han hade över 40 graders feber imorse. Så det slutade med att han var tvungen att uppsöka jourcentralen. Lunginflammation, inte så bra att vara ute med den sjukdomen. Vi är ju vana att då det är helg, så ska vi få fara iväg en sväng. Idag vart det ju inte så, här har det gnällts så av den milda grad. Att Matte till slut sa att vi skulle vara tysta och gå och lägga oss. Det blir ingen resa idag, sa hon också. Man blir ju besviken, men det är bara att göra som dom säger. Nu ska vi se till att Husse kommer sig i säng en stund. Han ser ut som en tomat i ansiktet av all feber. Men hoppas att det snart går över, han fick ju medicin. Och sen ska han ju på fredag hälsa på hos vår mamma och pappa. Tills dess måste han bara bli frisk.

Hallå vänta på mig

Jag hittade ju en fin snöhög där inne i skogen

Men vart tog Bamse vägen

Här kommer jag

Jag var ju också tvungen att kolla Valles snöhög

Taskigt av er att bara gå er väg                 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards