Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Bamse och Valle - 2 februari 2011 08:49

Igår så var det en upplevelsens dag. Vi hann med mycke bus på eftermiddan. Det är skoj att springa i skogen bakom oss, fast jobbigt är det också. Där har det inte trampats någonting, så snödjupet går ibland över våra ryggar. Vi har även hunnit hjälpa Matte med tvätten och fått oss lite mat. Sen så hände nått som inte händer varje dag. När vi skulle ut på vår sista sväng för kvällen. Drog vi ju som 2 avlöningar över staketet och ut i skogen. Husse öppnade dörren efter ett tag och började att ropa. Ingen av oss ville in, så vi slog dövörat till. Det slutade med att han klädde på sig, tog ficklampan och gick ut. Valle hittade han ganska snabbt, men jag Bamse var som bortblåst. Jag hade ju kommit på att det var mer intressant att vara på vår framsida av huset. Och där så kom det en polisbil körande. Husse ropade och lös med ficklampan, tills slut hörde han en röst som undrade om han letade en hund? Dom hade stannat för att ta fast mig. Vilka konstiga kläder dom hade, en massa reflexer och bilen det hade också det på sig. Undrar om dom hade tänkt att jag skulle få åka med eftersom dom stannade. Nej det var nog för att dom var rädd att jag skulle bli påkörd av någon annan bil. Man kan ju säga att varken Husse eller Matte var speciellt glada på oss. Allra minst Matte som fick gå ut i bara morgonrocken. Dom tyckte nog att detta var kul, för dom bara skrattade poliserna. Efter detta upptåg så fick vi minsann ligga i våra egna sängar. Vi fick inte ens gå i närheten av Husse och Mattes. Nu ska staket höjas och det rejält har vi också fått veta. Inga fler poliser som fångar oss. Ha en bra dag kompisar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards