Alla inlägg den 11 september 2009

Av Bamse och Valle - 11 september 2009 19:49

Idag har det inte blivit så mycket gjort fram till klockan halv 3. Ja vi har varit ute några svängar. Men det är klart att är man trött så vill man inte ut, hur dom än lockar oss. Men vi har ju känt på oss att idag, skall det hända något speciellt. Ja speciellt vart det halv 3, då kom Matte hem. Hon hade varit borta i 7 timmar, men för oss var det som 100 år. Vi höll definitivt på att ta ner henne. Och det vart inget bättre, för hon tog fram vattendunkarna. Ja då vet både jag och Valle att det är "STUGAN" som gäller. Han var snabbt att hoppa upp i kofferten, och sen vart han lite sur för att det inte vart att åka iväg på en gång. Ja vi fick bli glada 3 gånger idag, undrar om man kan bli överglad? Husse kom hem strax efter Matte, och han har ju varit i Tyskland några dagar. Så det vart ett väldigt mottagande för honom också. Nu skall vi iväg, och vet ni idag gick det fort. Matte hade packat allt utom mat och vatten. Det vart fullt ös när vi kom ut, man måste ju inspektera så att det inte varit något annat "djur" här. Ja det hade det inte, jo den dära sura "GRÅHUNDEN". Det kände vi minsann. Hon luktade precis som grannens hund. Vi har lite otur med våra tjejer, vi känner bara Bischon Havanais, Gråhundar, Norsk Gårdshund, och Dvärg Pudel. Och dom är lite skraja för oss tror jag. Våran granne som har den där vad hon nu heter, löpte ( kan det vara när tjejer luktar så gott) och undrade hur deras valpar skulle se ut. Men vad tror hon egentligen, inte faller väl vi för så små tjejer. Nej vi vill ha samma storlek som oss. Nu får det räcka med tjejsnack. Jag har hunnit med att ta mig en egen utflykt, Valle han förstod att Matte och Husse inte skulle bli så glad så han stannade hemma. Men jag som är så nyfiken, var bara tvungen att kolla om dessa människor skulle ta över mitt bad. Men inte dom satte sig i en båt och åkte över till Ön. Ja det var bara att lufsa hem, med en arg Husse i hälarna. Nu skall vi ta det lite lungt och äta efterrätt. Ja kanske inte jag och Valle, men Husse och Matte. Dom skall nu äta varma persikor med Hasselnötskräm och vispad grädde. Ja det låter väl gott. Vi hörs imorgon och då har vi nya färska kort det lovar vi.

    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards