Alla inlägg den 19 september 2009

Av Bamse och Valle - 19 september 2009 16:46

Idag har det varit fint väder hela dagen. Jag och Valle har badat och busat, jagat varandra som tok här i skogen. Sen har man ju hunnit med en sväng på egen hand idag också. Men det har bara blivit en sväng, jag kanske börjar att lära mig. Man ska inte smita. Idag var det ju så fint väder att Matte kunde börja bygga sin blomlåda, och stor vart den. Det kommer säkert att gå åt 15 påsar a´ 50 liter blomjord i den. Hoppas bara att hon inte klagar på att den vart för liten. Det är ju en himla massa blommor hon skall flytta hit ut. Sen har hon hunnit med att vara lite dum med mig. Hon tog APAN och satte upp honom på hatthyllan. På ett ställe där man inte kunde nå honom. Men hon sa att jag inte fick ta ut honom, då skulle han hamna i maskinen när vi kommer hem. Så därför skulle han sitta där, jag har väl aldrig vaktat en hatthylla tidigare. Men nu satt jag som klistrad nedanför, jag skulle på tagande livet ha honom. Det märks att vi gått an som två tok idag, jag och Valle. För nu är det 2 trötta killar, den ena ligger ute på gräsmattan och sover. Och jag har äntligen fått APAN, så jag har tagit över soffan. Det är tur att jag ligger i den säger Matte, vi har ju badat hela dagen. Så man är ganska fuktig i pälsen, och då vill hon inte ha en i sin säng. Konstigt gillar dom inte blöta sängkläder? Matte skall försöka att filma på nytt imorgon, det vart en lite dålig film på allt vårt bus. Ha det så bra alla

    

Av Bamse och Valle - 19 september 2009 15:22

Sätter in en film, inte den bästa kvaliten. Men vi har haft det lika roligt hela dagen som på denna film.

Av Bamse och Valle - 19 september 2009 08:11

Jag fick ingen rolig morgon igår. Jag bestämde mig för att ta en liten promenad. Eller liten promenad kanske det inte var, om man lyssnar på Matte. Efter det att hon hämtat hem mig då vart det att sitta fast i ett snöre. Och det vill jag säga till alla, att man inte tyckte om. Prova själva sitta fast, när man är van att alltid få vara lös. Men nu vart ju Matte sur, så hon sa att nu var det färdig rymt. Men det är ju nånting som luktar så gott där borta. Jag tror hon var mest rädd att dom här gubbarna med hattar som har oranget snöre på, skulle tro att jag var en ÄLG. Ja nog är jag stor, men inte tror jag att dom blandar ihop mig och en älg. Fast man vet ju aldrig. Valle han smiter inte, han verkar veta att det inte blir roligt efteråt. Ja vi som skulle göra blomrabatter, och så vräkte regnet bara ner. Solen den lös hela morgonen, men sen efter halv 11. Då var det som om himlen öppnade sig. Idag så ser det ut som om vädret skall vara bättre, vi tror nog att vi kan bygga rabatter. Annars får vi väl hitta på något annat. Tror att man skall försöka undvika att smita iallafall. Man vill ju inte sitta i snöret idag också.

          

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards