Alla inlägg den 6 september 2009

Av Bamse och Valle - 6 september 2009 17:35

Efter gårdagen så måste man ju säga att hon är inte så vidare populär. Prova själva att bli av med erat bästa djur, för att få tillbaka det med en helt annan lukt. Jag som verkligen hade bearbetat honom med både jord och saliv. Han luktade precis som jag ville ha honom. Nu luktar han tvättmedel och sköljmedel. Men jag har redan börjat att tvätta honom, så snart kommer han att lukta "gott". Idag har det varit ett sånt där konstigt väder igen, ibland regn och efter en stund uppehåll. Ingen sol har vi haft med det har ändå varit + 15 grader. Matte säger att det var tur att hon jobbade i helgen, för vi hade inte kunnat åka till stugan ändå. Både jag och Valle gillar ju inte att vara ute när det regnar. Då vill vi helst ligga inne och sova. Nu jobbar bara Matte imorgon, sen är hon ledig 2 dagar. Husse skall ut och resa till Berlin, så det är tur att Matte kan vara hemma med oss. Till helgen säger hon att det är stugan som gäller, bara det blir väder att fara dit. Nu skall vi ta oss en liten slummer efter maten. Vi hörs

Av Bamse och Valle - 6 september 2009 07:55

Igår kväll så var dom inte så vidare snälla mot mig. Dom påstod att "Apan" var smutsig, och att han var tvungen att åka in i tvättmaskinen. Jag kan inte förstå hur dom kan göra så mot mig. Han var ju bara lite blöt efter allt tvättande jag gjort med honom. Blöt sa Matte, han är störtblöt. Nu väger han ju flera kilon, och så hade jag ju tjuvtagit ut honom så han var lite jordig också. Ja det vart till att sitta och titta på stackars Apan när han åkte runt, runt. Oj så jag tyckte synd om honom. Jag försökte göra allt för att dom skulle ta ut honom. Jag puttade på Matte och Husse, jag försökte berätta att så här gör man bara inte. Men inte ska ni tro att han fick komma ut. Nej det vart sen upp i den andra maskinen, och då  blev jag riktigt sur. Nu får det faktiskt räcka, men Matte hon sa bara att, man kan inte ha en ännu blötare Apa. Han måste först få torka. Nu har han torkat så jag skall få honom, fast han luktar ju lite konstigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards