Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Vi får väl säga som Gert Fylking "Äntligen"

Av Bamse och Valle - 20 februari 2011 13:05

Vilken tur att det vart lite varmare så att vi kunde ta oss en tur till stugan. Strålande solsken och -16 grader, mycket skönt. Det tog bara alldelens för lång tid att komma sig iväg. Matte var ju tvungen att klä på sig extra mycket, så att han inte blir mera sjuk än hon redan är. Man kände ju att det fanns gått om energi, efter denna vecka i griskyla. Så det var extra bråttom idag att komma iväg. Nu har vi gjort oss av med en hel del av den, känner oss mätta och belåtna också.

Kom nu Bamse nu ska det busas

Ja jag kommer Valle

Vårat Lilla snömonster

Jag följer dig slaviskt Bamse

Men vart for du nu, vänta

Här kommer jag med världens fart

Det är nästan så att man inte hinner få stopp

Valle vänta

Jag springer lika fort som du

Och jag hinner även stanna

Kom Bamse här uppe var det kul

Undrar vart man kommer om man går ner på andra sidan

Vadå ska man inte gå ner där

Oj vänta på mig då

Men ni sa ju att man inte skulle vara på andra sidan

Nu får ni allt bestämma er

Vänta jag kommer

Oj så jobbigt detta var

Snart är jag framme hos er

Då var det bara sista plogkarmen kvar

 

Store Bror

Lille Bror

Och så var det med att åka hem, jag vill inte alls

Jag tänker stanna här tills ni kommit hem från Thailand

Bara så att ni vet det, passar fint att vakta här nere på isen

     

                                                  


              

 
 
Aamor

Aamor

20 februari 2011 19:37

Vilken härlig dag ni haft.
Ni kunde ju få jobb som plogar, ni verkar vara experter på hög snö!
Så där lägger jag också mig när matte vill in och jag vill kolla efter katter. Nu är jag tyvärr lyftbar men du har tyngden med dig din lyckost!

Tjidevipp

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

20 februari 2011 20:11

Tycker nog att -16 grader är rätt kallt också :( Fast det är ju iaf bättre än dom -25 grader vi hade i helgen på lägret.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
 Rudi

Rudi

20 februari 2011 22:01

Sol, snö och busryck! Härlig dag med andra ord!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
AnneSofie

AnneSofie

21 februari 2011 08:06

Allt är relativt. Ni tycker det är rätt lagom med -17 och vi här nere i Skaraborg upplever det förhållandevis göööörkallt.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Edith

Edith

21 februari 2011 08:24

Vad otroligt mycket snö ni har. Det ser jätteläckert ut när ni plöjer fram i snön. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Freja

Freja

22 februari 2011 01:37

Oj då såna snöplogar ni är =)
Ser supertufft ut! Vilka bra bilder ni bjöd på!!!
Phalénekramar

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

22 februari 2011 09:09

Haha så där gör Malte också tidvis, lägger sej ned i snön och säger "Nej tack, jag stannar här så kan ni gå." :-)

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

22 februari 2011 12:57

Inte så lite synd om dig, ska dina tvåbeningar åka till Thailand och lämna er två alldeles ensamma, nä fy så orättvist. Fast ni får nog säkert kuligt ni oxå för ni ska välan ha hundvakt förstår jag. Fast lite tassiga är matten och hussen som pyser iväg så där.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
carina jonsson

carina jonsson

22 februari 2011 17:26

Kom hit via en gemensam vän: Annica med Älsha och Äster.Kul att se att även du har Leonberger,jag har en syster till Bollnästrollet :) Ha det gott / Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.n.nu

 
carina jonsson

carina jonsson

25 februari 2011 12:26

Kikar in och önskar er en trevlig helg / Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.n.nu

 
becca

becca

25 februari 2011 13:03

Oj så mkt snö ni verkar ha, tilochmed dina stora vovvar ser ut att försvinna på vissa bilder :D

http://www.sweetolga.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bamse och Valle - 29 oktober 2013 19:04


Hejsan på er alla våra läsare. Ja vi har ju varit borta från denna sida nu. Ett alldelens för långt tag. Våran såkallade sekreterare   hade glömt vilket lösenord som var på denna blogg. Och beställa ett nytt, ja det gick ju inte heller eftersom den e...

Av Bamse och Valle - 2 augusti 2013 22:51

Ja vad gör man väntar och sen väntar man på det magiska ordet "stugan". Kan ju säga att då har man gjort sig klar, och så klar att dom som inte gjort det får bråttom. Jag behöver ju bara ta med mig apan, Valle han vill inte ha nått alls med sig. Så f...

Av Bamse och Valle - 1 augusti 2013 20:20

Ja det var ju ett tag sen ni hörde något från oss. Men det har varit fullt upp vill vi lova   . Så mycket att göra att inte ens våran sekreterare har haft tid eller rättare sagt ork att skriva. Men nu så ska hon bättra sig säger hon   . Det har hu...

Av Bamse och Valle - 24 mars 2013 16:16

Ja nu har vi fått smak av våren. Denna helg har bestått av sol och värme både lördag och söndag. Idag har det varit hela plus 4:) Vi har hunnit med turer ut till stugan både igår och idag. Idag tog vi även med oss fika.       Valle han var...

Av Bamse och Valle - 14 mars 2013 19:30

Ja denna vecka så har griskylan kommit tillbaka, ner mot -25 på nätterna och runt -20 dagtid. Kan ju säga att vi inte haft vidare lust att vara ute i onödan, tassarna har alldelens hållit på att frysa ihop. Matte jobbasr på som vanligt här hemma, ing...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards