Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Bamse och Valle - 9 januari 2009 19:05

Ja nu har matte haft en sådan där tråkig dag igen. Det skall städas och tvättas. Hon kom på att hon skulle städa ur klädkammaren, dom saker hon och husse inte använde. Det vart en hel säck med kläder. Och jag fick inte vara med. Så fort lillhusse kom hem sa hon "snälla ta han här ifrån". Jag förstår inte riktigt varför, jag som var så hjälpsam. Jag tyckte att jag kunde sortera kläderna riktigt bra. Fast dom hamnade kanske inte riktigt där dom skulle. Sen tyckte jag att rullen med sopsäckar som hon tog fram var jätteskoj. Jag tog tag i dom och drog rullen runt hela huset. Den vart som en lång bred orm. Halkig var den också, för jag druttade på baken flera gånger. Ja ja det tar väl slut med denna städning, fast jag tycker dammsugaren den låter varje dag. Men det spelar inte så stor roll , för jag är då inte rädd för den. Jag har även idag varit ute på egna upptåg här på åkern bakom oss. Våran granne har en katt som jag är hemskt intresserad av. Skulle verkligen vilja träffa den, och se hur den ser ut. Inte bara dennes lukt, för den finns överallt på våran gård. Nä nu ska jag nog ta och vila en stund. Vi hörs någon annan dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards