Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Bamse och Valle - 18 januari 2009 20:40

Jag har fått vara en till sväng på långpromenad. Det är till Mattes jobb, tar drygt 30 minuter att gå. Men idag tog det 45 min, det är för att jag skall stanna och lukta på allt säger Husse. När vi kom till Mattes jobb, då kände jag minnsann att det varit hundar där. Jag brydde mig inte det minsta om henne, utan hade fullt upp med att lukta runt överallt. Jag har nog som Matte och Husse säger blivit väldigt intresserad av damer. Dom får nog ta och hålla mig lite mera kopplad, så jag inte hittar på nå hyss. Det vore ju inte kul om jag hittar en dam som är mindre än mig. Det skulle nog bli konstiga valpar. Jag får nog hålla mig tills det dyker upp någon i min ras och storlek.

Av Bamse och Valle - 18 januari 2009 13:33

Ja det vart en promenad på drygt en timme. Vi gick först efter isen, och när vi skulle gå in mot land. Ja då var isen så tunn att Husse höll på att fara igenom. Han såg jätte rolig ut, för det vart ett hål. Och det pumpade upp vatten hela tiden, så han höll inte på ta sig upp. Matte skrattade åt honom, det var inte vidare snällt tycker jag. Vi gick iallafall tillbaka en bit, och sen efter strandkanten och upp i skogen. Jag fick något slags spring i benen, för det vart järnet på en gång. Fram och tillbaka efter vägen. Det blåste ganska mycket på isen, men iskogen gick det bra. När vi kom tillbaka till stuga såg vi att Farmor och Farfar var där. Dom hade gått ner på isen för att ta en promenad. Det stod poliser på isen, som kollade om förarna hade tagit något starkt. Vi körde ut mot piren för att säga hej åt dom, och vet ni jag fick inte gå ut ur bilen. Det var inge snällt jag hade ju velat hälsa på dom. Jag fick iallafall gå in på Djurmagasinet på hemvägen, så jag får väl nöja mig med det. Nu skall jag försöka äta lite grann. Vi hörs

Av Bamse och Valle - 18 januari 2009 10:48

Jag gillar inte denna medicin. Gör allt för att dom inte skall få in dropparna i mina öron. Husse säger att dom gör det för att vara snäll med mig. Men inte vet jag om det är vidare snällt gjort. Nu skall jag bara behöva ta dom i 4 dagar till, sen så skall jag aldrig mer ha någon medicin. Jag skall försöka att vara en frisk Bamse. Fast Husse säger att jag skall få 1 gång i veckan nå vätska i öronen, det skall inte bli kul tror jag. Idag så är det endast -3,5 grader, så nu kan man ta sig en längre promenad. Vi ska far iväg till stugan, för där är det bättre att promenera. Hoppas bara att det inte blåser så mycket på isen idag, det vore kul att ta sig en sväng över till Sandön. Igår gick det ju som sagt var inte, för att det blåste så mycket. Jag skriver mer ikväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards