Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Bamse och Valle - 10 januari 2009 15:27

Ja det vart som jag trodde, en väldigt jobbig träff. Jag tror att vi har sprungit 2 mil, tillsammans jag och Sigge. Men det var tur att jag hade honom, inte hade Husse hunnit med annars. Det är roligt att träffa andra hundar, och speciellt dom som inte är arga på mig. Dom tycker jag inte om. Jag kan berätta att vi minnsann var trötta. Jag var så trött när jag kom hem att jag nästan inte orkade hälsa på matte. Lillhusse hade precis klivit upp ur sängen, så han såg lika trött ut som jag. Just ja, det har jag ju glömt berätta om. Imorse fick jag se grannens katt på riktigt. Ni skulle se var rädd den vart när den fick se mig. Jag jagade hem den i väldig fart. Men den sprang under deras bro, så jag fick inte tag i den. Det var nu tur det, undrar vad jag hade gjort då. Husse kom och hämtade hem mig i kopplet, jag trodde dom skulle bli arga. Men det var dom inte, matte sa att dom får hålla reda på sina djur. Hon vill inte ha en massa kattpink runt huset, vi har ju ingen katt. Så då får dom stå ut med mig på sin gård. Jag brukar inte så ofta springa från vår tomt. Så dom kan inte klaga så mycket på mig. Matte säger att den förra hunden dom hade, han sprang iväg jämt. Så hon tycker att jag är en duktig en. Nu skall jag ta mig en vilostund, hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 10 januari 2009 13:35

Idag har Husse lovat att vi skall åka till stugan. Jag skall få med mig en kompis, han är lite mindre än mig. Det är en blandning mellan Golden Retriver och någon annan sort som jag inte riktigt vet vad det är. Det är Husses son Per som äger den. Han är äldre än mig, så han tror att han kan leka omkull mig. Men förra gången vi träffades, då satte jag bara tassen på hans rygg så låg han ner. Jag älskar att få åka iväg till stugan, där får man springa iskogen, runt alla husen och vara ute på isen. Jag skriver mer sen, för nu skall vi fara. Jag är redan färdig och sitter vid ytterdörren. Husse tar sån tid på sig, det skall ju vara så mycket kläder. Vi som har så varmt idag +3 grader, då skall man väl inte behöva så mycket på sig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards