Alla inlägg under juli 2009

Av Bamse och Valle - 3 juli 2009 12:28

Nu ligger vi på gräsmattan och vaktar bilen så det inte åker iväg utan oss. Idag skall vi ju till stugan, och träffa tjejerna. Oj så skönt det skall bli, nu är man riktigt sugen på att få bada. Det här vädret som dom lovade oss, molningt och ingen sol. Det verkar ligga över Ryssland, för hos oss finns det då inte. Nej här skiner solen från en klarblå himmel och det är 23 grader varmt. Vi måste charma tjejerna idag, så dom inte är så sura på oss. Undrar bara hur man gör. Vi får väl ta med lite torkad blodpudding, då kanske dom blir glada. Kameran är nedpackad, den glömde vi ju sist. Skriver mer ikväll

Av Bamse och Valle - 2 juli 2009 13:23

Idag så har vi det inte riktigt lika varmt som tidigare. Jag kan inte förstå mig på vädergubbarna och gummorna. Från och med idag så skulle vi ju ha det mycke svalare. Och så skulle det vara molnigt. Men inte kunde dom hålla det, nej det skall vara så soligt och varmt att man inte orkar göra någonting. Den enda som inte gillar detta är Matte, nu gnäller hon rikigt över att det skall bli svalare. Hon är konstig hon, men hon får väl fara till varmare breddgrader om hon nu skall ha sol och varmt. Fast jag vet inte om vi släpper iväg henne, vem skall vi då mysa och gossa med. Lill Husse är ju så trött, han har inte än klivit upp ur sin säng. Imorgon så skall vi till dom där 2 tjejerna, måste påminna om att ta kameran med. Ni måste ju få se hur dom ser ut, dom är nästan mindre än Valle. Och Vilma som är 10 år, hon borde ju vara större, fast hennes Matte sa att tikar är inte större än så här. Nu har Husse kommit hem, så nu skall vi försöka få smaka av korven han precis tog fram.

Av Bamse och Valle - 1 juli 2009 16:34

Nu får det vara slut på denna värme, idag har det varit + 31 grader igen. Inte orkar man leka, och maten den smakar inte heller så vidare värst bra. Valle han åt bara lite kulor imorse, och jag fick i mig lite ris med kött. Jag som brukar att snabbt stoppa i mig, så att inte Valle skall äta upp för mig. Kände att det fanns ingen vidare matlust. Det är tur att vi från och med imorgon, skall få lite svalare. Nu skulle det vara runt +15-+20 grader. Den som inte gillar det är Matte, hon är ledig från och med imorgon till nästa Onsdag. Och då vill hon ha bra väder säger hon. Få se om vi skall åka imorgon till de där sura tjejerna, men dom kanske blir glada att se oss. Vi får ju hoppas, för vi skulle ju kunna ha riktigt roligt tillsammans allihopa. Nu skall vi se till att Lill Husse hittar på något med oss. Det börjar dra in lite moln, så solen lyser lite mindre

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards