Alla inlägg den 25 december 2009

Av Bamse och Valle - 25 december 2009 10:00

Vi hade inte tid att skriva något igår, ej heller vara ut på våra kompisars sidor. Det var fullt upp med att laga mat, och då måste man ju bara vara med. Det kan ju hända att en korv eller köttbulle ramlar ner på golvet. Och då måste man ju bara plocka upp dom. Paket det hann vi också få, godis, en boll och en aktivitets tavla. Mycke konstig sak som man stoppar godis i, och så skall man snurra på en skiva för att komma åt mera. Ja vi får träna tror vi, det var inte bara att sättta tassen på den märkte vi. Matte skall bara ladda upp bilderna så fort hon hittar igen kabeln till mobilen. Den verkar hon ha städat bort. Sen klockan 2 kom ju alla, oj så skoj att farmor och farfar kom.   Sen hade dom ju med sig Husses syster och hennes barn. Det vart väldigt svårt att hälsa alla välkomna. Vi fick också smaka av den goda maten, utbladat med vår kulor. Farmor sa att det är ju Julafton klart att killarna skall ha godare mat. När det vart Julklappsutdelning, hade jag Bamse lite svårt att låta bli paketen. Jag kan ju öppna paket så givetvis skulle jag ju hjälpa dom andra. Dom var ju så söliga tyckte jag. Tror inte att dom uppskattade det så mycket. Valle han var så trött så han låg mest och kisade på detta spektakel. Det vart en hel säck med papper, mycket kul att stoppa ner nosen i denna säck. Det hade ju kunnat vara nå intressant. Sen vart jag också väldigt trött, det som var tokigt det satt folk både i sofforna och fåtäljerna. Vart hade dom tänkt att jag skulle sitta? Apan ville dom inte heller ha, dom sa att han var blöt. Men det blir han ju av att bära honom i munnen. Idag skall vi ta det lugnt, vi har nästan - 22 grader. Så Husse säger att det blir ingen resa till stugan. Matte hon jobbar så vi kommer nog bara att ta kortare promenader. Ha en fortsatt bra Jul

        

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards