Alla inlägg den 27 december 2009

Av Bamse och Valle - 27 december 2009 13:31

Efter en liten sovmorgon så bar det av ut till stugan. Idag har vi inte haft lika kallt, bara - 14 grader. Men det har blåst så det har nästan känts som - 25 grader. Vi är visst inte på 10 i topplistan idag, vad det då är för något. Det började bra med lite bus i snön, sen bar det av på en promenad. Jag och Valle sprang ut och in i skogen. Och rätt som det var så kom vi inte ut. Husse ropade och ropade, inga hundar så långt ögat nådde. Han fortsatte att gå efter vägen, rätt som det var kom det en hel hop med renar utspringade med mig i hälarna och efter mig Valle. Husse fick fast Valle, men jag bara fortsatte att springa efter renarna. Husse säger att jag var borta i mer än 45 minuter. Jag kom visst ut på vägen 2 gånger med hela renhopen före mig. Ni ska bara veta så mycket motion dom har fått. Nu kan man inte kalla renarna för slöa och lata. Husse var inte det minsta glad, han säger att han ropade flera gånger, men jag har då inte hört nånting alls. Valle och han kom efter vägen, och då satt jag ju så himla fint och väntade på dom. Inte kan man ju vara sur på en då. Det vart koppel iallafall och hot med att vi inte skulle få vara lösa nå mer, så länge som det finns renar där ute. Hoppas att dom snart flyttar tillbaka där dom kommit ifrån. Inte vill vi vara kopplade då vi är i stugan. Då skall man få springa vart man vill och vara lös. Nu hoppas vi att det snart blir mat, man blir hungrig av att vara vallhund. Ha det så bra alla

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards