Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Bamse och Valle - 6 februari 2009 22:00

Det vart god mat, kött och potatis. Och så hade vi en myskväll som dom lovade. Det var inge vidare kul att gå ut, -22 grader. Det vart till att sprinag ut och göra sina behov och sen in.  Lill Matte kom hem efter träningen, och jag hade ju inte träffat henne sen imorse så jag vart ju så glad. Jag har bara lite problem med att inte hoppa när dom kommer hem. Jag blir ju så fruktansvärt glad, och det kan jag inte rå för. Det blir jag på alla i våran familj även om dom bara varit till affären som ligger 5 minuter härifrån. Jag gillar verkligen denna familj, dom skall pussar och kramas hela tiden. Och den som gör det mest på kvällen är, Lill Matte hon som inte skulle ha någon fler hund. Det skall sägas god natt och gossas i sängen minsann. Ja nu kan man faktiskt sova. Go natt

Av Bamse och Valle - 6 februari 2009 10:04

Ja inte vart det som jag hade tänkt, att man skulle få vila ut ordentligt. Jag är ju så nyfiken av mig, så inte kan jag ligga kvar när dom andra kliver upp. Nej det var bara att kliva upp och se till att det fanns varma kläder för Lill Husse att ta på sig. Dom skall med sin klass till Jokkmokksmarknad. Vi hade -17 grader, så det måste vara runt -20 till -25 grader i Jokkmokk. Så då är det bäst att man klär på sig ordentligt, sa både Matte och Husse. Lill Husse han tyckte nog att det var onödigt men ändrade sig till slut. Och vet ni han skulle ta med sig en jättegod smörgås, som han hade i väskan det kände jag minsann. Jag tyckte väskan var väldigt intressant. Ja tills slut så for Husse iväg med honom, så efter en morgonrastning kunde man äntligen få ta denna vilstund. Sen skall jag hjälpa Matte med städningen, hon skall visst skura det gillar jag. Men hon är inte vidare glad över mitt sällskap, jag har ju den förmågan att ligga precis där hon ska skura. Vi hörs i kväll

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards