Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Bamse och Valle - 13 februari 2009 23:48

Ja det vart en konstig promenad i mitt nya hem. Min storebror tog mig direkt på en upptäcksfärd. Och vet ni vad vi spang iväg det snabbaste vi kunde rätt ut på åkern. Det slutade med att jag vart hemskickad av Lill Husse och Husse, ja nu har man fått känna på att vara på denna åker.

Av Bamse och Valle - 13 februari 2009 20:35

Nu har Valle kommit till oss. Det vart en jätte rolig överaskning att det skulle komma en hund till oss för att stanna. Jag vart då så glad att jag höll verkligen på att ta ner honom, hoppas att han inte bara blir less på mig. Vi vart inte alls nå arga på varandra, utan lekte mest. Detta var det roligaste som har hänt i detta hus tror jag. Nu kommer man inte att få vara ensammen nå mer. Ja hoppas att Valles Matte och Husse också tycker att det gick bra. Nu skall vi göra allt för att han skall trivas här och växa och må bra. Vi skall imorgon åka till stugan, då skall jag minsann visa honom alla mina ställen som jag har där. Oj vad vi skall springa runt i skogen och på isen. Hoppas bara att det inte är - 30 grader. Men vi har ju tjock päls, det blir värre för mina människor om det är kallt. Då måste dom ju klä på sig så mycket, och det tar så lång tid då att komma iväg. Skriver mer imorgon, nu skall vi busa en stund, Valle har precis ätit sin mat. Och jag har fått äta upp min. Vi hörs imorgon. Hej svejs

Av Bamse och Valle - 13 februari 2009 08:24

Ja det är fortfarande fruktansvärt kallt hos oss. Imorse var det "endast" -25 grader. Dom har nog lite problem med att säga på vädret hur kallt vi skall ha. Dom sa igår att det skulle var mellan -15 och -20 grader, men det stämmer då verkligen inte. Och jag som trodde vi skulle kunna ta en längre promenad idag. Hoppas bara det blir lite varmare under helgen. För nu är man sugen att få fara till "Hamnholmen". Jag sov länge imorse, väckte upp Matte och Husse 10 över 7. Och då var man kissnödig. Sen var det snabbt in för att få en gosse stund med Lill Husse innan han skulle till skolan. Det var ganska skönt att ligga kvar i sängen, efter det han åkt. Ja det är bäst att passa på innan den bäddas. Idag så kommer kanske Valle på besök, undrar vad han tänker när han kommer till en så stor kille som mig. Jag vet ju inte om han träffat så stora tidigare, men vi får fråga. Jag skall vara så snäll så. Jag skall minsann visa honom mina platser som jag har upptäckt här ute, på åkrarna och i skogen. Vi får ta en promenad, bara inte småhundarna här blir förskräckta när det kommer en till "Leonberger" i kvarteret. Rädda det skall dom inte bli, för vi är en snäll ras som inte gör något. Vi blir ju bara så himla glada av att träffa andra hundar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards