Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Bamse och Valle - 26 februari 2009 20:52

Ikväll så har vi haft öron rengöring. Det är inte det bästa som jag vet. Nej det var lika bra att ta till flykten på en gång. Jag märker på en gång när det kommer fram bomull och den dära rengöringsflaskan. Ja ni skulle ha sett vilken fart jag fick. Men vad lurad jag vart, jag stod i groventren och kikade in i köket. Det var för att snabbt kunna sticka och lägga mig i Husses och Mattes säng. Men inte var det mina öron dom skulle rengöra, det var Valles. Han har kliat sig lite i öronen, så dom skulle kolla om han hade lite smuts i dom. Ja man blir ju lurad ibland, men jag är ju inte så van att det finns någon annan här som skall rengöras med bomull. Nu kanske man kan komma in i köket, för dom har satt bort bomullen och flaskan har hamnat i skåpet. Annars så har det varit en lugn kväll. Valle tog en egen liten promenad ikväll. Så jag och Husse var tvungen att gå ut och hämta honom. Han verkar som jag gilla att gå på lite egna upptåg. Men han springer inte iväg så långt, det är ju lite mörkt nu på baksidan. Imorgon så är det fredag och sista arbetsdagen för Husse och Matte. Det är bra det, så man kan få vara med om lite morgonfika. Det har varit lite tunnt med det denna vecka. Matte har ju börjar 0530 de dagar hon jobbat. Och då äter dom inte frukost hemma, utan på sitt jobb. Vi skall ta me oss fika till stugan, och göra upp eld i bastun så det blir varmt och skönt. Det är mysigt att ta en fika efter en promenad. Speciellt om det är lite kallt, varm choklad och smörgås brukar dom äta, jag brukar få smaka smörgås. Vi hörs imorgon.

Av Bamse och Valle - 26 februari 2009 14:34

Vilken underbar vinterdag vi har haft idag, strålande solsken och nu är det -2.9 grader. Vi har fått vara ensammen idag mellan 0800-1130. Då for husse hem för att rasta oss och ge oss mat. Det smakade smaskens, fort hade vi tömt våra skålar. Sen tog vi nog oss en slummer, för när Matte kom hem klocka 1400 tittade vi yrvakna på henne. Men sen så höll vi på ta ner henne. Nu är vi ju 2 stycken som skall hälsa dom välkomna hem. Det kan bli lite jobbigt att ta av sig ytterkläderna, det har vi minsann märkt. Men det kanske inte är så konstigt, när man har två som skall hjälpa till. Nu så lovade matte att vi skulle ta oss en promenad. Vi kan inte gå så långt, det är ingen som kört med skoter bakom oss. För matte kommer det att gå snö över skaften på hennes stövlar. Bara det blir helg någongång, så man får fara till stugan. Där är det upplogat, både vid stugan och på isen, så matte då behöver du inte vara rädd för att få snö i skona.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards