Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Bamse och Valle - 14 oktober 2009 18:40

Idag har vi fått vara på en längre promenad. Vi kommer verkligen att sakna alla ängar som vi har bakom huset. Det är bara springa rätt ut, så har man hur stort område som helst. Man kan nästan springa sig hel slut, eller busa hur mycket som helst och jaga pinnar. Men vi skall inte vara negativa, det kan ju finnas bra områden dit vi skall flytta också. Vi har ju som sagt var inte hunnit undersöka det. Idag hittade vi på åker dessa "små bollar".  

Jag tror att vi inte har sett så stora "snöbollar". Matte hon talade om att det var mat till kossor i dessa. Men vi trodde henne inte riktigt, utan var tvungen att kolla ordentligt.

  

Det kan ju vara något som vi gillar att äta i dom, det vet man aldrig.

     

Som ni ser så har vi halsbanden på oss. Och det var nog tur. För rätt som det var kom det en hund studsande ut ur skogen. Den vart så rädd så den tvärnitade, och Matten likaså. Vi måste se "skräckinjagande" ut. Det var bara för våran Matte att sätta fast oss i kopplet. Undrar vart dom hade varit som helt plötsligt dök upp. Ikväll har Lill Husse sett till att vi fått oss lite mat, det utförde han med bravur. han kan man anlita fler gånger. Nu skall vi ut en sväng, och sen ska vi nog inta ryggläge ha det bra alla.

Av Bamse och Valle - 14 oktober 2009 10:39

Imorse fick vi inte gå ut tillsammans, nej nu var det en och en. Valle han hann ju iväg på ett litet upptåg. Så det var bara att gå och hämta honom. Sen när vi kom in gick jag raka spåret fram till säcken med gossedjur. Jag hade ju hittat ett speciellt djur igår, en orm. Den hade jag nu bestämt att den inte skulle leva så länge till. Det började med att den skulle skakas om lite grann. Och puttas efter golvet.

  

Här ser ni den ska minsann inte få vara ifred.

  

Här har jag fullt upp med att försöka slita ut tungan på honom.

  

Och snart så skall jag försöka få lös hans huvud. Matte var till slut tvungen att ta bort den från mig. Hon ville inte sa hon att den skulle gå sönder. Vadå sönder, inte vill vi ha sådana gröna saker efter våra golv. Tänk om den rymmer och lägger sig i våran säng, det hade inte varit vidare skoj.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards